Bornova’da yaşayan avukat Ege Görkem Ertürk, nisan ayında bir zincir marketten satın aldığı 1 koli maden suyunun raf fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki 15 liralık farkın iadesi için tüketici hakem heyetine başvurdu. Raf fiyatı 100 lira olan ürünün kasada 115 lira olarak işlendiğini gören Ertürk, market görevlisine 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u hatırlatarak raf fiyatının geçerli olması gerektiğini belirtti.
Talebi reddedilen Ertürk, ödeme fişiyle birlikte ilçe tüketici hakem heyetine müracaat etti. Heyet, yaptığı incelemede mevzuat gereği tüketici lehine olan fiyatın uygulanması gerektiğine hükmetti. Kararda, “Etiket ve kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır” hükmüne atıf yapılarak Ertürk’ün talebi kabul edildi.
İCRA TAKİBİ BAŞLATTI
Haziran ayında verilen karara rağmen market tarafından 15 liralık farkın ödenmemesi üzerine Ertürk, alacağın tahsili için icra takibi başlattı.
Ertürk, kasada fiyat farkını öğrendiğinde personeli zor durumda bırakmamak için ürünü satın aldığını belirterek, “Kurumsal e-mail adreslerine iki kez tüketici hakem heyeti kararını ekleyerek iade talebimi gönderdim ancak yanıt alamadım. Bunun üzerine kararı icraya koydum. Süreç şu an icra takibi aşamasında.” dedi.
"15 LİRAYA İHTİYACIM YOK"
Amacının haksızlığa dikkat çekmek olduğunu ifade eden Ertürk, “15 liraya ihtiyacım yok ancak kimse hakkını aramıyor. Çalışanların umursamaz tavrı nedeniyle bu süreci başlattım.” diye konuştu.