Sektör temsilcileri, Türkiye’nin, Hollanda ve İtalya’dan sonra dünyada ilk 3 üretici ülke arasında olduğuna dikkat çekerek, KDV istisna sorununun işçi maliyetleri ve diğer maliyetlerin artmasına neden olduğunu, bunun da sektörü zor durumda bıraktığına dikkat çekiyor.
REKABET ORTAMINI BOZUYOR
Üretimi teşvik eden bir sektör iken bu sorunun rekabet ortamını bozduğunu ifade eden yat üreticileri ithalat yaptıklarında verginin vergisini ödediklerini; malın, nakliye, gümrük vergisi, damga pulu gibi giderlerin toplamının da vergisini ödediklerini ifade ederek bu sorunun çözülmesini talep ediyor.
MEVZUATA AYKIRI
VERGİ uzmanları, Turizm Bakanlığı’ndan işletme belgesi alan 24 metreye kadar teknelerin, su sporlarında kullanılan teknelerden olmadığını, istisnadan yararlanamayacak araçların tamamının, su sporlarında kullanılan araçlardan olduğunu belirtirken, yatlar için KDV istisnasında 24 metre gibi bir sınırlama veya sınıflandırmanın ilgili düzenlemelerin hiçbirinde mevcut olmadığına dikkat çekiyor. Uzmanlar, uygulamayı değiştiren İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı’nın görüş yazısının kanun, tebliğler ve yönetmeliklerde yer alan örneklere açıkça aykırı olduğunu vurguluyor.