Mainichi Shimbun gazetesinin haberine göre, güneybatıdaki Kagoshima vilayetinde bulunan Unicharm, yerel yönetimlerle işbirliği yaparak bu ay Japonya'nın dört ana adasından biri olan Kyushu'daki alışveriş merkezlerinde yetişkin ve bebek bezlerini satışa çıkardı.

Bunlar “yatay” olarak tanımlanıyor çünkü çoğaltılan öğeler, farklı ürünlere dönüştürülmek yerine, geri dönüştürüldükleri öğelerle aynı.

Unicharm, geri dönüştürülmüş bebek bezlerinin hoş olmayan kokulardan ve bakterilerden arınmış olmasını sağlamak için ozon içeren sterilizasyon, ağartma ve koku giderme teknolojisini kullandığını söyledi.

Mainichi gazetesine göre Unicharm'ın üst düzey yöneticilerinden Tsutomu Kido, "Hijyen konusunda uzmanlardan onay aldık." dedi.

PAZAR PAYI GİDEREK ARTIYOR

Geri dönüştürülmüş bebek bezleri, geliştirildikleri 2022 yılından bu yana Kagoshima'daki hastanelerde ve bakım tesislerinde kullanılıyor.

Unicharm'a göre şu anda genel satışta olan ürün yelpazesi, normal tek kullanımlık bebek bezlerinden biraz daha pahalı olan çocuklara yönelik olanları da içeriyor.

Bir açıklamada, "Bu ürünleri kullanan müşteriler rahat olduklarını ve normal bebek bezlerinden hiçbir farkı olmadığını söylediler" denildi.

Japonya'nın demografisi çocuk bezlerine olan talebin hızla azalmasına neden olurken, yaşlılara yönelik bebek bezlerinin satışlarının artmaya devam etmesi bekleniyor.

Geçen ay kağıt ürünleri üreticisi Oji Holdings, talebin keskin bir şekilde azalması nedeniyle bu yılın sonlarında çocuk bezi üretimini durduracağını ve bunun yerine yaşlılar için hijyenik ürün üretimini artıracağını söyledi.

Japonya'nın nüfusu, Ekim 2023 rakamlarına göre önceki yıla kıyasla 595 bin azalarak 124 milyon 352 bine geriledi.