Her dönemde yatırımcıların tercih ettiği ve güvenli liman olarak kabul edilen altının çeşitliliği farlılık gösteriyor ve bazı altın türleri de büyük ilgi görmeye devam ediyor. Bir zamanlar 1990'lı yılların en çok tercih edilen takılarından olan Ajda bilezikler, altın fiyatlarında yaşanan artışla beraber yeniden popülerlik kazandı. Bu modanın geri dönüşündeki temel ise sadece şıklık arayışı değil aynı zamanda ekonomik nedenlerden de kaynaklanıyor. Kuyumcuların yaptığı açıklamaya göre altın yatırımcıları son günlerde Ajda bilezikleri tercih ediyor. Bu bileziklerin hem işçiliği daha ucuz hem de seri üretimi daha kolay. Bu durumda altının alım satım sırasında oluşan farklarının en aza inmesine yardımcı oluyor ve yatırımcılar tarafından tercih edilmesini daha da kolaylaştırıyor. 

BİLEZİKLERİN İSMİ AJDA PEKKAN'DAN GELİYOR

1990'lı yıllarda Ajda Pekkan, modaya uyarak bilezikleri sık sık tercih ediyordu. Kuyumcular da bu bileziklere Ajda Pekkan'ın takılarına benzediği için Ajda Pekkan'ın adı ile anmaya başladı. Bu bilezikler de zaman içinde Ajda bilezik olarak anılmaya başlandı. Ancak Ajda ismi sadece bileziklerde değil, bardaklarla da anılmış ve Ajda bardakları bir dönem oldukça popüler olmuştu. Ajda Pekkan bu bardakları hem evinde misafirlerine sunmuş ardından popüler olan bu bardaklar Ajda bardağı olarak anılmaya başlamıştı. Ajda bilezikleri ve Ajda bardakları arasındaki bağ sadece isim benzerliğinden ibaret değil aynı zamanda dönemin modasına yön vermeleri ile ilişkili. 

Son dönemlerde altın fiyatlarında yaşanan yükselişlerle beraber ekonomi de şekil değiştiriyor. Bu dönemde, Ajda bilezikler özellikle günlük kullanım için tercih ediliyor. Bu bilezikler hem düşük işçilik maliyetleri hem de estetik duruşuyla, kadınların ilgisini yeniden kazandı.