Doğalgaza ortalama “yüzde 9”, elektriğin toptan satışına da ortalama “yüzde 10.1” zam yapıldı. Zamlar kış ayları öncesi vatandaşı perişan edecek!Elektrik ve doğalgaz zammı sonrasında gıdadan giyime, ulaşımdan sağlığa kadar her türlü mal ve hizmete zam gelecek. Zamlar da haliyle “enflasyonu artıracak”. Sonuçta olan yine vatandaşa olacak...
DOĞALGAZDA YÜZDE 25
Doğalgazın m3 fiyatından “2.3 kuruş maktu ÖTV ile yüzde 18 KDV” tahsil ediliyor. Bir de gaz bedeline “yüzde 8 dolayında iletim bedeli” ekleniyor. Böyle olunca da konutlarda 1m3 doğalgaz üzerinde mali yükler yaklaşık “yüzde 25.4’i” buluyor.
Bir de verginin vergisi var.
KDV toplam bedel üzerinden tahsil ediliyor. Yani ÖTV, KDV matrahına dahil oluyor. Bu da “ÖTV’nin KDV’si yani verginin vergisi” demek.
ELEKTRİKTE 9 KALEM YÜZDE 45 YÜK
Elektrikte durum daha vahim. “100 liralık bir faturanın ortalama 45 lirası” vergi vb. mali yüklerden oluşuyor.
Elektrik tüketiminden;
1) Kayıp kaçak bedeli,
2) Hizmet bedeli,
3) Sayaç okuma bedeli,
4) İletim bedeli,
5) Dağıtım bedeli,
6) Enerji fonu,
7) TRT payı,
8) Elektrik Tüketim Vergisi
9) Yüzde 18 KDV olarak farklı kalem tahsil ediliyor.


