Araştırmalara göre taze ekmek kokusu, beyinde açlık merkezini tetikliyor. Tok olsanız bile daha fazla yiyecek alma isteği yaratıyor. Bu da alışveriş sepetinin olduğundan çok daha dolu olarak marketten çıkmanıza yol açıyor.
DAHA FAZLA ZAMAN, DAHA FAZLA HARCAMA
Tıpkı AVM'lerdeki yeşillik ve su detayları gibi, marketlerdeki ekmek kokusu da müşteriyi içeride daha uzun süre tutmak için tasarlanıyor. Kokusuyla birlikte iştah açıldığı için tüketiciler reyonları daha yavaş geziyor ve farkında olmadan daha çok ürün satın alıyor.
Uzmanlar, "Kokular alışveriş psikolojisinde en güçlü silah" diyerek bunun dünya çapında uygulanan bir pazarlama tekniği olduğunu belirtiyor. Yani markete adım attığınızda hissettiğiniz o ekmek kokusu aslında yalnızca fırından değil, bilinçaltınıza yapılan doğrudan bir dokunuştan geliyor.