Süpermarketlere giden herkes portakal, kivi, limon, elma ya da çeşitli sebzelerin çoğunlukla fileli ağlara paketlenmiş şekilde satıldığını fark etmiştir. Ancak çok az insan, bu durumun son yıllarda neden yaygınlaştığı konusunda bilgi sahibi. Eski yıllarda kese kağıtları ya da naylon poşetler içerisinde sunulan meyve ve sebzelerin, günümüzde fileli kaplamaların içerisinde yer almasının oldukça mantıklı sebepleri var. 

MARKETLER NEDEN FİLELİ AĞLARI TERCİH EDİYOR?

İnsan ilişkileri üzerine yapılan araştırmalar, "İlk izlenimi yaratmak için ikinci bir şansınız yok" ifadesini teyit ediyor. Buna karşın söz konusu ifade yalnızca insanlarla ilgili değil. Konu yemek olduğunda da ilk izlenim oldukça önemlidir. Tecrübeli satıcılar, çekici şekilde ambalajlanmış bir ürünün satış başarısının yüzde 50'nin üzerinde arttığı konusunda hemfikir. 

Yine de marketlerde yaygın olarak file kullanılmasının temel sebebi bu etken değil. Marketlerin temel görevi, müşterinin mümkün olduğu kadar daha fazla harcama yapmasını sağlamaktır. Bu nedenle ürünler üzerinde en etkili paketleme yöntemi araştırmaları yürütülür. 



Meyve ve sebzeler çoğu zaman ağların içerisinde satılıyor çünkü, bu durum satın alınacak ürünün ambalaj içerisinde yayılmasına engel oluyor. Bir başka deyişle, satın aldığınız meyve ya da sebze, başka bir ambalajın içerisinde görüneceğinden çok daha az miktarda bir yer kaplıyor ve bu durum, müşterinin henüz alışveriş sepetini tamamen doldurmadığını düşünmesine neden olarak daha fazla alışveriş yapmasını teşvik ediyor. 

TEMEL SEBEP RENKLERİN BİRBİRİNE GİRMESİ 

File kullanımı için çok daha fazla avantaj sayılabilir. Geleneksel ambalajlara nazaran daha düşük maliyetli oluşu, çevre dostu ve geri dönüşüme uygun yapısı, market raflarında önemli ölçüde yer tasarrufu sağlaması gibi birçok faktörle birlikte bu ürünlerin en temel kullanım sebeplerinden biri de renk geçirgenlikleridir. 

Fileli ürünlerin çoğu zaman kendi renk türlerine göre tasarlandığına şahit olmuşsunuzdur. Örneğin portakallar turuncu ağlarda, salatalıklar yeşil ağlarda, domatesler ise kırmızı ağlarda satılıyor. Bu davranışın püf noktası, yanılsama ilkesi anlayışına dayanmaktadır. 

Yakınlarımızda farklı bir nesne varsa, o nesnenin tonu arkasındaki ürünlerle bir bütün olarak algılanır. Yani sarı bir ağ içerisindeki limonlar, filenin oldukça doygun bir sarı renge sahip olması nedeniyle normalde göründüğünden daha sarı ve çekici görünecektir.