1886'dan kalma "Les Saules, Giverny" ("Söğütler, Giverny") isimli tablo, Monet'nin resimlerinin giderek nadir hale geldiği Fransız sanat pazarında yeniden ortaya çıkıyor. Ader müzayede evi adına konuşan David Nordmann, Reuters'a, "Claude Monet'nin bu ölçekte, bu boyuttaki tabloları artık Fransız aileler arasında mevcut değil. Çoğunlukla büyük müzelerde veya yabancı koleksiyonlarda bulunuyorlar, ancak bunları Fransa'da bulmak çok nadir. Bu, pazar için büyük bir fırsat" dedi. Monet'nin 73 cm x 92 cm ölçülerindeki yağlıboya tablosu Yahudi kökenli bir aileye aitti ve Paris'in merkezindeki lüks dairelerinde sergileniyordu. Ailenin büyükbabası tabloyu 1948'de Nice'teki bir galeriden satın aldı ve o zamandan beri tablo ailenin elinde kaldı. Bu tablo değeri 100 milyon euro'ya ulaşan Gare Saint Lazare tabloları kadar ünlü olmasa da "Les Saules, Giverny", sanatçının alamet-i farikası üslubunu taşıyor. Nordmann, "Bu, özellikle fırça darbeleri ve ışığı nasıl ortaya çıkardığı açısından Claude Monet'nin tipik bir yapıtı." dedi. Monet, 1883'ten 1926'daki ölümüne kadar Paris'in batısındaki Giverny'de teselli buldu. Pembe alçıdan yapılmış bir mülkü, kalıcı evine ve stüdyosuna dönüştürdü ve nilüferlerle dolu bir göletin üzerine yayılmış çiçek ve ağaçlardan oluşan Japon tarzı bir bahçe yetiştirdi. Bu bahçe birçok resmine ilham kaynağı olarak tablolarında kendine yer buldu.