Nestle, yeni CEO’su Laurent Freixe yönetiminde büyüme stratejilerini güçlendirmek için çalışmalara başladı.
Şirket, reklam ve pazarlama harcamalarını atırırken, maliyetleri düşürmeyi hedefliyor. Bunlara ek olarak su ve premium içecek işlerinin işleyişinde de değişikliğe gidecek.
MEVCUT TASARRULAR İÇİN 1,2 MİLYAR İSVİÇRE FRANGI HEDEFİ
Nestle, orta vadede organik büyümenin yüzde 4’ün üzerinde olmasını beklerken temel ticaret faaliyet kar marjının yüzde 17’ye yükselmesini tahmin ediyor.
Şirket, 2025'e kadar olan toplam satışlarının yüzde 9’unu reklam ve pazarlama yatırımlarına ayırmayı amaçlıyor..
Söz konusu bu oran, 2023’te satışlarının yüzde 7,7’sini oluştururken, bir önceki yıla kıyasla 80 baz puanlık bir artış kaydetmişti.
Buna karşın, Nestle su ve premium içecek işlerini 1 Ocak 2025’ten itibaren bağımsız bir küresel birim olarak yeniden yapılandıracak.