Netflix'in görüşmelere başladığı stüdyolar arasında popüler draması “You”yu yapan Warner Bros.; “Russian Doll”un yapımcısı Universal ve “The Crown” ve “Cobra Kai”nin yapımcısı Sony yer alıyor. Netflix için özel olarak oluşturulan şovlara ek olarak şirketin, "Breaking Bad" ve "NCIS" gibi eski televizyon şovları için de anlaşmaları yeniden müzakere etmesi gerekecek. Bir Netflix sözcüsü, "Daha düşük fiyatlı, reklam destekli bir seçeneğin nasıl piyasaya sürüleceğine karar vermenin ilk günlerindeyiz" dedi. Anlaşmaları değiştirmek sektörde duyulmamış bir şey değil. Netflix, müşterilerine içerik indirme olanağı sunmak istediğinde de lisans anlaşmalarını dış tedarikçilerle yeniden müzakere etmek zorunda kalmıştı. [caption id="attachment_7249097" align="alignnone" width="1200"] The Crown[/caption] Netflix, içerik sağlayıcılarına hizmetinin reklam destekli bir versiyonunu bu yılın dördüncü çeyreğine kadar piyasaya sürmek istediğini söyledi. Hareket, dünyanın en büyük akış hizmetinin yeni bir gelir akışı ve abone büyüme kaynağı aramasıyla geliyor. Nisan ayında, şirket on yıldan uzun bir süredir ilk abone kaybını bildirmişti. Müzakerelerde, Netflix'in her şov için izin alması gerekip gerekmediği veya mevcut anlaşmalar kapsamında belirli programlarda reklam gösterme haklarına sahip olduğunu iddia edip etmeyeceği belirsizliğini koruyor. [caption id="attachment_7249098" align="alignnone" width="1200"] Russian Doll[/caption] Ayrıca stüdyo yöneticileri, bazı şovlarda ve filmlerde yer alan yeteneklerin, içeriğin ticari olmayan bir video platformu için tasarlandığına inandığını söyledi. Eğlence endüstrisi avukatı John Berlinski, Netflix'in içeriğin içine ve etrafına reklam yerleştirmesine izin veren açık bir anlaşması yoksa, bunu yaparken risklerle karşılaşabileceğini söyledi. Berlinski, “Kesinlikle orada önemli bir yasal sorun olduğunu düşünüyorum” dedi. Berlinski, Walt Disney Co. ile olan sözleşme mücadelesinde Scarlett Johansson'ı temsil etmişti. [old_news_related_template title="Abone kaybeden Netflix'te işten çıkarmalar başladı" desc="Hızla abone kaybeden ve hisseleri düşen Netflix, yaklaşık 150 çalışanını işten çıkardı ve bazı projelerini askıya aldı." image="https://i01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/05/18/iecrop/netflix-reuters_16_9_1652863488.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/abone-kaybeden-netflixte-isten-cikarmalar-basladi-7141829/"] [old_news_related_template title="Netflix'ten yeni bir hamle daha: Canlı yayın işine giriyor" desc="Geçen ay zarara uğradığını ve abone sayısında 10 yıldır ilk defa düşüş olduğunu bildiren Netflix, canlı yayın işine girmek istiyor." image="https://i01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/05/16/iecrop/netflix-depophotos-2_16_9_1652708905.png" link="https://www.sozcu.com.tr/hayatim/kultur-sanat-haberleri/netflixten-yeni-bir-hamle-daha-canli-yayin-isine-giriyor/"] [old_news_related_template title="Netflix harekete geçti: Parola paylaşımı kalkıyor, reklamlar geliyor, ücretler düşüyor" desc="10 yıldır ilk defa abone sayısında düşüş olduğunu paylaşan Netflix, net adımlar atmaya başladı. Platform, çalışanlarıyla paylaştığı bir notta bu yıl sonuna kadar reklamların geleceğini ve parola paylaşımının sonlanacağını belirtti. Yeni uygulamalarda dikkat çeken nokta ise reklamlı seçeneğin daha düşük ücretle sunulacak olması." image="https://i01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/05/11/iecrop/shutterstock_703724362_16_9_1652255318.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/teknoloji/netflix-harekete-gecti-parola-paylasimi-kalkiyor-reklamlar-geliyor-ucretler-dusuyor-7127679/"]