Hyundai'nin Kıdemli Başkan Yardımcısı Simon Loasby, son açıklamalarında, dijitalleşmenin otomotiv dünyasında hızla yayılmasına rağmen güvenliğin her şeyden önce geldiğine dikkat çekti. Loasby, "Yeni araçlarımızda temel ilke, sürücünün gözünün her zaman yolda kalmasıdır" diyerek, fiziksel tuşların sürücünün dikkatini daha az dağıttığını vurguladı. Bu yaklaşım, Hyundai'nin otomotiv sektöründeki dijitalleşmeye karşı gösterdiği temkinli duruşu simgeliyor.

BİLİMSEL VERİLER BU KARARI DESTEKLİYOR 

Hyundai'nin aldığı bu kararı destekleyen bilimsel veriler de dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalarda, birçok sürücünün dokunmatik ekranlar yerine fiziksel tuşları daha güvenli ve kullanışlı bulduğunu ortaya koydu. Bu bulgulara dayanarak, şirket yeni modellerinde hem dokunmatik ekranlara hem de fiziksel tuşlara yer vereceğini açıkladı. Bu gelişme, özellikle Tesla'nın öncülüğünde dokunmatik ekranların yaygınlaştığı otomotiv sektöründe sürücü güvenliğine yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

2027'DE DİJİTAL EKRANLARDAN TAMAMEN VAZGEÇMEYİ PLANLIYOR 

Hyundai'nin gelecekteki vizyonu, dijital ekranlardan tamamen vazgeçmek. Şirketin bir parçası olan Hyundai Mobis, 2027 yılı sonrasında araçlarda dijital ekran ve gösterge panellerini tamamen kaldırmayı planlıyor. Bunun yerine, sürücünün gözünü yoldan ayırmadan tüm gerekli verilere erişebileceği yeni bir sistem geliştiriyor. Hyundai Mobis, dünya çapında optik teknolojiler konusunda uzmanlaşmış ZEISS ile işbirliği yaparak, bu sistemi hayata geçirmeye çalışıyor.

Yeni sistemde, tüm sürüş bilgileri ön camın altına yansıtılacak ve sürücüler, hız, yön ve diğer kritik verilere doğrudan erişebilecek. Şirketin açıklamasına göre bu teknoloji, 2027'de seri üretime geçecek.

FORD'DAN BENZER ADIM 

Hyundai'nin bu yenilikçi adımına benzer bir girişim de Ford'dan geliyor. Ford, ön camı dev bir gösterge paneline dönüştürmeyi planlıyor. Şirket, bu konsepti hayata geçirmek için Ceres Holographics tarafından geliştirilen ve Eastman ile Carlex işbirliğiyle üretilen 'HoloFlekt' adlı şeffaf film teknolojisini kullanmayı düşünüyor. Bu teknoloji, geleneksel HUD sistemlerinden farklı olarak, bilgiyi doğrudan ön camın altına entegre ediyor.

SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ ÖN PLANDA 

Hyundai'nin, dokunmatik ekranlar yerine fiziksel tuşları tercih etmesi, otomotiv sektöründeki dijitalleşmeye karşı önemli bir güvenlik odaklı yaklaşım olarak öne çıkıyor. Sürücü güvenliği ve dikkatinin korunması için yapılan bu adımlar, önümüzdeki yıllarda araç tasarımlarını ve kullanıcı deneyimlerini önemli ölçüde şekillendirecek gibi görünüyor.