Avrupa'da ve dünyanın birçok bölgesinde otomobil satın alımına yönelik düşen talep, dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinin hızla küçülmeye gitmesine neden oldu.
Otomotiv devi Volkswagen, tarihinde ilk kez Almanya'daki fabrikalarını da içeren bir küçülme planını kamuoyuna duyururken, bu doğrultuda ülkedeki Audi fabrikalarından bazılarının kapatılacağı ve çalışanların iş akdine son verileceği aktarılmıştı.
MAAŞLARDA İNDİRİME GİDİLMESİ İSTENİYOR
Şirket yönetiminin tüm tepkilere rağmen bu adımları uygulamakta kararlı olması ile işveren ve çalışanlar arasında büyük bir kriz ortaya çıkarken, Alman otomotiv devinin son olarak işçilerden maaşlarında yüzde 10'luk indirime gitmelerini istemesi krizi farklı bir boyuta taşıdı.
Şirketin CEO'su Thomas Schäfer, Almanya'daki işgücü maliyetlerinin Güney ve Doğu Avrupa’daki fabrikalara kıyasla iki kat daha yüksek olduğunu belirterek, bu durumun sürdürülebilir olmadığını vurguladı. Sendikalar, son günlerde artan işten çıkarmaların ardından şirketin maaşları düşürme talebine ise şartlı karşılık verdi.
Maaşların düşürülmesinin kabul edilmesi halinde Volkswagen tarafından işten çıkarmalara ve fabrika kapanışlarına son verileceğinin taahhüdünü isteyen işçiler, henüz bekledikleri yanıtı alamadı.
BÜYÜK GREV HAZIRLIĞI BAŞLADI
Şirket ile pazarlıkları yürüten sendikalar, aynı zamanda muhtemel bir grev için de hazırlıklarına hız verdi. Şirketin belirtilen şartlara yanaşmaması halinde çalışanlar greve gideceğini duyururken, Volkswagen CEO'su Schafer ise taleplerin karşılanması halinde sorunlara köklü bir çözüm bulunmayacağında ısrarcı.
"Bunu sadece geçici bir çözümle sürdürmeye çalışmak, gelecekte daha büyük sorunlara yol açar," diyen CEO, yeniden yapılanmanın şirketin geleceği için hayati olduğunu ifade etti.