Elektrikli otomobil dünyasında son dönemin en ilginç çıkışlarından biri Xiaomi CEO’su Lei Jun’dan geldi. Kendi modellerini tanıtırken Tesla’ya övgüler yağdıran Jun’un çıkışı, sadece sektörde şaşkınlık yaratmakla kalmadı; Xiaomi’nin elektrikli araç satışlarındaki sert geri çekilmenin de gölgesinde kaldı. “YU7’yi alamıyorsanız Tesla Model Y’yi alın” diyen Jun, ezber bozan sözleriyle adeta rakibine reklam yaparken, markanın satış grafiği aynı dönemde düşüşe geçti.
TESLA'YI PARÇALAYIP İNCELEDİLER
Elektronik ürünlerde dünya devi olan Xiaomi, otomotiv sektörüne hızlı bir giriş yapmıştı. İlk sedan modeli SU7 ve ardından gelen SUV modeli YU7, piyasada büyük yankı uyandırdı. CEO Lei Jun, Tesla'nın nasıl mercek altına alındığını açıkladı. Jun, yılın başında üç adet Tesla Model Y satın aldıklarını ve bu araçların tamamen sökülerek mühendisler tarafından parça parça incelendiğini söyledi. Hatta SU7 geliştirilirken Tesla Model 3 üzerinde de benzer bir analiz yapıldığı konuşuluyor.

"BİZİ ALAMAZSANIZ TESLA ALIN"
Lei Jun, Tesla Model Y’nin başarısından bahsederken neredeyse rakibini pazarlayan bir dil kullandı. Sunum sırasında, “YU7’yi seçmezseniz Model Y’yi de düşünebilirsiniz. Model Y çok ama çok başarılı bir otomobil.” ifadeleri dikkat çekti.
Jun’un Tesla ile Xiaomi’nin YU7 modelini karşılaştıran görseller paylaşması da dikkat çekti. Rekabetin en sert olduğu elektrikli araç pazarında bir CEO’nun rakibine bu kadar açık övgüde bulunması, sektörde “alışılmadık ve riskli bir hamle” olarak yorumlandı.
TEMMUZDAN BERİ İLK KEZ GERİLEDİ
Her ay ivme kazanan Xiaomi, Kasım ayında beklenmedik bir fren yaşadı. Şirket her ne kadar 40 binin üzerinde araç teslim ettiğini duyursa da, Çin Binek Otomobil Birliği’nin (CPCA) açıkladığı resmi veriler tabloyu netleştirdi.
-Kasım 2025 teslimat: 46.249 adet
-Ekim ayına göre değişim: %4.94 düşüş
Bu veri, Xiaomi’nin Temmuz’dan bu yana ilk kez ay bazında gerilemeye geçtiğini gösterdi. Ocak-Kasım döneminin toplamında 361.625 teslimata ulaşılmış olsa da, Kasım ayındaki düşüş dikkat çekici bulundu.
Tüketicilerin ilgisinin net şekilde YU7’ye kaydığı görülürken, SU7’nin satışlarındaki sert daralmanın nedeninin talep azalması mı yoksa üretimin SUV modeline kaydırılması mı olduğu tartışılıyor.
FATURASI AĞIR OLABİLİR
Lei Jun’un Tesla’yı öven açıklamalarıyla aynı döneme denk gelen satış gerilemesi, sektörde ilginç bir soruyu gündeme getirdi. “Xiaomi kendi modelini yeterince parlatamadı mı, yoksa rakibine fazla mı kredi açtı?” Xiaomi’nin hızlı büyüme grafiği Kasım’da tökezlese de, şirketin SUV modeline yönelik talep hâlâ güçlü. Ancak SU7’de yaşanan düşüş, markanın stratejisini yeniden gözden geçirmesine yol açabilir.