Platformda son günlerde bazı kullanıcılar saatler süren atlanamayan reklamlar ile karşılaştıklarını belirterek isyan ediyor. Peki, bu gerçekten YouTube’un kasıtlı bir hamlesi mi?
REKLAM ENGELLEYİCİLER İŞİ ÇIĞIRINDAN ÇIKARDI
Önce şüpheler, kullanıcıları Premium’a zorlamaya çalıştığı düşünülen YouTube’a çevrildi. Fakat yapılan incelemeler, saatler süren reklamların kaynağının reklam engelleyici yazılımlar olabileceğini ortaya koydu. Bu yazılımlar, reklamları “tanıyamayarak” normalde birkaç saniyelik videoları devasa bir oynatma süresine dönüştürüyor.
BİR VEYA ÜÇ SAAT, TAMAMEN İZLEMEK ZORUNDA MISINIZ?
Ekran görüntüleri, üç saate kadar uzayan bu reklamların atlanamadığını net şekilde gösteriyor. Tabii, kullanıcılar da durumu “Saatlerce reklam izlemek zorunda mıyız?” diye sorguluyor.
YOUTUBE NEDEN SAVAŞ AÇTI?
YouTube, reklamlardan kazanç elde etmenin yanı sıra, reklamsız Premium paketlerine de yönlendirmeyi hedefliyor. Ancak şirketin resmi kanalları, saatler süren reklamların kendi politikalarıyla ilgisi olmadığını; bunun büyük ölçüde reklam engelleyicilerle yaşanan bir teknik aksaklık olduğunu ifade ediyor.
Sonuç mu? YouTube’da keyifli vakit geçirmek isteyenlerin aklını kurcalayan soru, “Bu kesintisiz reklam maratonu gerçekten YouTube politikası mı, yoksa engelleyici yazılımın azizliği mi?” şeklinde.