Ünlü ev stilisti ve iç mimar Cheryl Eisen’a göre, zengin müşteriler artık kendi zevklerini yansıtan tasarımlar yaratmakla uğraşmak istemiyor. Onun yerine, eve adım attıkları anda hazır bir yaşam alanı talep ediyorlar. Eisen’ın şirketleri Interior Marketing Group ve Eisen Design House, bu ihtiyacı karşılayan öncüler arasında yer alıyor.
NÖTR RENKLER, SAKİN ATMOSFER
Eisen’a göre, üst düzey alıcılar “sessiz lüks” olarak adlandırılan sade, dingin ve huzurlu alanlara yöneliyor. Katmanlı dokular, nötr tonlar ve geniş, ferah mekânlar bu anlayışın temelini oluşturuyor. Hatta Eisen, bu tarzın “güzel mimariyi vurgulamak için en iyi yöntem” olduğunu belirtiyor.
New York gibi şehirlerde daha "keskin" ve vintage unsurlara yer verilse de, Florida’daki tatil evlerinde daha parlak, yeni ve organik malzemeler tercih ediliyor. Her tasarımda geniş kitlelere hitap edecek bir formül izleniyor; aşırı özgünlükten kaçınılıyor ama sade tasarımlara vurgu yapan dikkat çekici mobilyalar kullanılabiliyor.
YÜZDE 82 DAHA HIZLI SATILIYOR
Eisen, döşediği evlerin New York’ta ortalamadan %82 daha hızlı satıldığını ve genellikle istenen fiyatın üstünde alıcı bulduğunu söylüyor. Bu da gösteriyor ki, "anahtar teslim" (turnkey) evler artık bir lüks değil, bir beklenti haline geldi.

“SADECE DİŞ FIRÇANI GETİR”
Özellikle Florida’daki yazlık evlerde, müşterilerin tamamen döşenmiş bir eve girip hemen yaşamaya başlaması büyük kolaylık sağlıyor. Eisen’a göre bu, "sıfırdan tasarım" sürecine harcanacak zaman ve enerjiden tasarruf ettiriyor. Örneğin, Jeff Bezos ve Chrissy Teigen–John Legend çifti, bu şekilde döşenmiş evler satın almayı tercih etmiş.
KİŞİSEL DOKUNUŞLARA SINIRLI YER
Her ne kadar geniş bir beğeniye hitap eden, sade stiller tercih edilse de; eğlenceli detaylara da zaman zaman yer veriliyor. Örneğin, Real Housewives yıldızı Bethenny Frankel’ın bahçesine zipline (kabloyla kayma hattı) kurulması gibi sıra dışı istekler tasarıma farklılık katabiliyor.
Miami’deki Five Park Residence projesi için hazırlanan son tasarımda olduğu gibi, kimi projelerde Eisen cesur renkler ve desenlerle daha dramatik bir atmosfer oluşturuyor. Ancak genele bakıldığında, zengin müşteriler hâlâ sakinlik ve düzen arıyor.