Yemenli Husilerin gemilere yönelik saldırılarının dünya ticaretini sekteye uğrattığını gösteren bir araştırmaya göre, Süveyş Kanalı'ndan geçen konteyner gemilerinin sayısı ocak ayının ilk haftasında 2023 yılının başına kıyasla yüzde 90 oranında azaldı.

Londra merkezli gemicilik hizmetleri şirketi Clarksons tarafından yapılan araştırma, Ümit Burnu'nu dolaşmak üzere Kızıldeniz'den yön değiştiren konteyner gemilerinin sayısının son 3 haftada iki kat arttığını gösterdi. 

Salı akşamı Husi isyancılar bugüne kadar deniz taşımacılığına yönelik en büyük saldırılarından birini gerçekleştirdi. ABD Merkez Komutanlığı, 18 insansız hava aracı, iki gemisavar seyir füzesi ve bir balistik füze düşürdüklerini açıkladı. 19 Kasım'dan bu yana Kızıldeniz'de ticari gemilere yönelik 26 saldırı yapıldı.

SÜRELER UZUYOR

Afrika'nın güney ucu üzerinden yapılan aktarmalar, Asya ile kuzey Avrupa arasındaki her bir sefere 10 gün ile iki hafta arasında bir süre ekliyor. Daha önce Asya ile ABD'nin doğu kıyısı arasında Kızıldeniz ve Süveyş Kanalı üzerinden yapılan bazı seferler alternatif rotalara yöneliyor.

Clarksons araştırma müdürü Stephen Gordon, Kızıldeniz'in girişindeki Aden Körfezi'ne konteyner gemisi varışlarının aralıkta "çok düşük seviyelerde" olduğunu söyledi.

Gordon, "Kızıldeniz'den konteyner geçişleri düşük seviyelerde kalmaya devam ediyor ve Ümit Burnu'nun etrafından geçişler artıyor" dedi.

NE OLDU?

Kızıldeniz'de Yemenli Husi isyancılar, İsrail'le bağlantısı olduğunu iddia ettiği gemilere yönelik füze saldırıları düzenlemeye başlamıştı.

Nakliye hatları kasım sonundan bu yana Kızıldeniz ve Süveyş Kanalı rotalarını giderek daha fazla terk etmeye başladı.