Consumer Reports’un (CR) yakın tarihli bir araştırması, özellikle 2016-2021 yılları arasında "üretim cehennemi" döneminden geçen Tesla’ların güvenilirlik sorunlarına dikkat çekmişti. Ancak, 2021 sonrası üretim bandından çıkan araçlar bu algıyı yerle bir etmeye başladı. Bunun en somut örneği, Birleşik Krallık’ta dört yıl boyunca ağır şartlar altında taksi olarak hizmet veren ve tam 238.000 kilometreye ulaşan mavi bir Tesla Model 3 Long Range oldu.
Dört yıllık yoğun mesainin ardından incelenen araç, elektrikli araçların uzun ömürlülüğü konusundaki şüpheleri boşa çıkarıyor. Aracın mevcut durumu şu şekilde:
Batarya sağlığı: Orijinal yüksek voltajlı batarya, %85,5’lik sağlık performansıyla (SOH) hâlâ yüksek verimlilik sunuyor.
Orijinal parçalar: Motor, fren sistemi, gövde panelleri ve camlar fabrikadan çıktığı haliyle korunuyor.
İç Mekan: Direksiyon simidindeki aşınma dışında, yüzlerce yolcu taşınmasına rağmen iç trim ve döşemeler beklenmedik bir dirilik sergiliyor.
"ASLA YOLDA KALMADI"
238 bin kilometrelik bu zorlu serüvende araç bir kez bile arıza yaparak yolda kalmadı. Toplam 7.566 dolarlık (yaklaşık 5.600 sterlin) servis faturası; lastikler, silecekler, kabin filtreleri ve süspansiyon burçları gibi rutin aşınma parçalarını kapsıyor. Özellikle rejeneratif frenleme sistemi sayesinde, 92,6 MWh’lik toplam enerji tüketiminin 28,2 MWh’si sürüş sırasında geri kazanıldı.
Veriler, elektrikli araçların işletme maliyetindeki ezici üstünlüğünü ortaya koyuyor. Amerika Birleşik Devletleri verileriyle yapılan karşılaştırmalı analizde tablo şöyle:

Şubat ayından bu yana ortalama 4,2 mil/kWh tüketim değeriyle çalışan bu Model 3, Tesla'nın mühendislik gücünü kanıtlar nitelikte. Marka imajı veya yönetici profili hakkındaki tartışmalar bir yana, veriler şunu söylüyor: Doğru üretim yılına ait bir elektrikli araç, yoğun kullanımda fosil yakıtlı rakiplerine karşı hem dayanıklılık hem de maliyet açısından rakipsiz bir avantaj sunuyor.