İran destekli Yemenli Husilerin Kızıldeniz'deki ticari gemilere saldırıları sonucunda dünyanın önde gelen gemicilik şirketleri, Asya'yı Avrupa'ya bağlayan en kısa deniz yolu olan ve küresel deniz trafiğinin yaklaşık yüzde 12'sini oluşturan Süveyş Kanalı'nı kullanmaktan kaçınıyor.

Dünyanın en büyük denizcilik şirketleri, rotalarını Güney Afrika'ya çevirmek zorunda kaldı.

Bunlara en son olarak 80 gemiden oluşan filosuyla, enerji ve temiz petrol ürünleri taşımacılığı yapan Torm da katıldı.

Danimarkalı Torm, bugün Kızıldeniz'in güneyinden tüm geçişlerini durdurmaya karar verdiğini açıkladı.

Danimarkalı denizcilik şirketi Maersk, dünyanın en büyük konteyner şirketi İtalyan-İsviçre ortaklı Mediterranean Shipping Company (MSC), Alman taşımacılık şirketi Hapag-Lloyd, Fransız gemicilik şirketi CMA CGM ve İngiliz enerji şirketi bp, bölgedeki seferlerini askıya alma kararı almıştı.

Maersk, gemilerinden birinin Husilerin saldırısına uğramasının ardından 5 Ocak'ta yaptığı açıklamada, Kızıldeniz/Aden Körfezi'nden geçiş yapacak tüm gemilerinin yakın gelecekte Ümit Burnu çevresinden güneye yönlendirilmesine karar verildiğini bildirmişti.

ABD VE İNGİLTERE’DEN HUSİLERE SALDIRI

ABD ve İngiltere, Yemen'de Husilere ait hedefleri vururken, Amerikan ve İngiliz savaş uçakları, dün gece saatlerde Yemen'in Sana, Hudeyde ve Taiz kentlerindeki bazı noktalara hava saldırısı yapmıştı.

Uluslararası basında yer alan haberlerde, Maersk ve Hapag Lloyd'un Kızıldeniz'e uluslararası müdahaleyi memnuniyetle karşıladıklarını belirtti. Maersk, "Kızıldeniz'de daha büyük bir donanma varlığının" bölgedeki deniz ticaretinin yeniden başlamasını sağlayacağını umduğunu da ifade etti.

Kızıldeniz yerine Ümit Burnu rotasını kullanmak, Asya'dan Kuzey Avrupa'ya yapılan bir sefer için ilave 10 güne ve 1 milyon dolar ek yakıta mal oluyor.