Madencilik sektörüne elektrikli kamyonet sağlama hedefiyle 2022'de kurulan Avustralyalı şirket MEVCO (Maden Elektrikli Araç Şirketi), milyonlarca dolarlık borç yüküyle iflas etti. 

Şirketin, Toyota HiLux ve Rivian R1T gibi popüler modelleri maden sahaları için dönüştürme planı, en büyük müşterilerinden birinin araçları 'uygun bulmaması' üzerine çöktü.

İflas sürecindeki en çarpıcı detay, dünyanın en büyük demir cevheri üreticilerinden olan Fortescue'nun MEVCO ile olan anlaşması oldu. 

Fortescue, MEVCO'nun potansiyel müşterisi olarak listelenmişti ancak denediği araçların maden sahalarında kullanılmaya uygun olmadığını belirledi.

Bir Fortescue sözcüsü, Drive.com.au'ya yaptığı açıklamada şunları söyledi:

"Fortescue, 2025 yılında altı aylık bir süre boyunca Pilbara madencilik operasyonlarımızda operasyonel değerlendirme için üç Rivian R1T aracını denemek üzere MEVCO ile anlaştı. Performans testlerinin ardından Fortescue, araçların daha fazla konuşlandırılmasına devam etmeme kararı aldı."

2022'de kurulan MEVCO, başlangıçta Toyota'nın popüler HiLux ve LandCruiser modellerini tamamen elektrik gücüne dönüştürmeyi planlıyordu.

Şirket, geçen yıl ise büyük bir adım atarak Rivian ile ortaklık kurduğunu duyurmuştu. Bu ortaklık kapsamında, sol direksiyonlu Rivian R1T modellerinin Avustralya ve Kuzey Amerika operasyonları için "madenciliğe hazır" araçlara dönüştürülmesi hedefleniyordu.

Ancak ASIC'e (Avustralya Menkul Kıymetler ve Yatırımlar Komisyonu) sunulan resmi belgeler, firmanın 10 Eylül 2025 itibarıyla "yönetime girdiğini" (iflas sürecinin başladığını) gösteriyor.

Şirketin geride bıraktığı borç tablosu da oldukça ağır:

50 farklı alacaklıya 13 milyon dolardan fazla borç.

Dört teminatlı alacaklıya 2,9 milyon dolar borç.

Ayrıca, 14 kişiye (muhtemelen çalışanlar) toplam 489.102 dolar borç bulunduğu belgelerde yer alıyor.

LinkedIn profillerinde bazılarının hala MEVCO çalışanı olarak görünmesi ise dikkat çekici bir detay olarak kaldı.