Volkswagen, SUV dünyasında dengeleri değiştirecek yeni hamlesini Çin’de gün yüzüne çıkardı. Touareg’in mirasını arazi yetenekleriyle birleştiren ve menzil kaygısını tarihe gömen ID.ERA, hibrit ve elektrikli otomobil dünyası arasında yeni bir köprü kurmaya hazırlanıyor.
Alman otomobil devi Volkswagen, SUV pazarında heyecan uyandıran yeni konsepti ID.ERA’yı tanıttı. Sadece elektrikli bir araç olmayan, "Menzil Uzatıcı" (Range Extender) teknolojisiyle donatılan bu dev arazi aracı, tek damla benzin harcamadan 300 kilometre yol kat edebiliyor.
Volkswagen’in yeni SUV stratejisi, sadece şehir içi konforu değil, gerçek arazi performansını da hedefliyor. Markanın ABD’de Scout markasını canlandırarak kurduğu dev fabrika ve Çinli ortağı SAIC ile geliştirdiği bu yeni model, üç sıra koltuklu geniş iç hacmi ve Range Rover esintileri taşıyan ikonik tasarımıyla dikkat çekiyor.
ID.ERA’nın en çarpıcı özelliği iç mekanizmasında gizli. Tamamen elektrikli araçların ağır bataryalarından veya klasik hibritlerin kısa menzilinden farklı olarak, Volkswagen "Menzil Uzatıcı" teknolojisine yöneldi:
Araç, günlük kullanımda tamamen elektrikli modda 300 kilometre yol gidebiliyor.
Bataryalar azaldığında devreye giren küçük bir benzinli motor, bataryayı şarj ederek toplam menzili 1.000 kilometreye çıkarıyor.
Fikir, kullanıcının neredeyse her zaman elektrikle gitmesini sağlamak; sadece uzun yolculuklarda benzinli motorun desteğine ihtiyaç duymasını sağlamak üzerine kurulu.
Şu an için sadece Çin pazarı için duyurulan ve SAIC-Volkswagen ortaklığıyla geliştirilen ID.ERA, Avrupa'da henüz satışa sunulmayacak. Ancak Avrupa Birliği'nin 2035 yılındaki içten yanmalı motor yasaklarına dair esneme sinyalleri vermesi, bu teknolojinin yakın gelecekte kıta genelinde bir "kurtarıcı" rolü üstlenebileceğini gösteriyor.
Volkswagen İletişim Müdürü Stepan Rehak, aracın kamuflajlı ön üretim versiyonlarının test aşamasında olduğunu doğruladı. Tasarımda gömme kapı kolları, tavan çizgisiyle bütünleşik modern yan camlar ve şık bir silüet göze çarpıyor. Her ne kadar ilk durak Çin olsa da, bu teknolojik altyapının Volkswagen’in küresel SUV vizyonunu şekillendirmesi bekleniyor.