Son yılların en popüler uygulamalarından biri olan TikTok, bir süredir hükümetlerin sert tepkisiyle karşılaşsa da çalışmalarına devam ediyor; uygulama, yapay zekâ kullanımını test etmeye başladı.
TikTok, yapay zekâ kullanarak daha sağlam bir arama sonuçları sayfasını test ediyor. Bazı arama sonuçları sayfalarının üst kısmında AI sonuçlarının bir kısmı görünüyor ve buraya tıklandığında da tam yanıtı içeren yeni bir sayfa açılıyor.
Sonuçların yer aldığı sayfada, ChatGPT kullanılarak oluşturulduğu da belirtiliyor. Uygulamada aynı zamanda yapay zekâ tarafından oluşturulmuş olarak etiketlenmeyen, "aramada öne çıkanlar" adı verilen benzer bir özellik de var. Bunlar da arama sonuçlarının en üstünde görünüyor, ancak bu bilgilerin nereden geldiği net değil.
Video platformu, uygulama içi aramaya daha fazla özellik ekleyerek sık sık dikkat çekiyor. Geçtiğimiz sonbaharda da Google Arama sonuçlarını, uygulama içi sonuçlar sayfasına eklemeyi test etmeye başlamıştı. Ayrıca Wikipedia, IMDb ve diğer web sitelerine doğrudan uygulamanın arama sonuçları sayfasına bağlantılar eklemeyi de denedi.
TikTok, kullanıcılarının, özellikle de gençlerin, uygulamada geliştirdiği bazı alışkanlıklardan yararlanmaya çalışıyor. Birçok genç kullanıcı TikTok'a bir arama motoru gibi davranıyor ve "Google Arama" gibi platformları kullanmak yerine uygulamada restoran veya ürün önerilerine bakmayı tercih ediyor. Bu yüzden de arama özelliğini geliştirmeye çalışıyor.