Otomotiv sektörünün önemli isimlerinden Toyota, yeni bir stratejisiyle dikkat çekiyor. Bu strateji, Çin'deki satış ve üretim faaliyetlerini birbirine daha yakınlaştırarak, yerel yöneticilere daha fazla yetki tanımak ve böylece BYD ile diğer yerel rakipleriyle olan rekabeti artırmak üzerine odaklanıyor.
TOYOTA ÇİN'DE ÜRETİM REKORU KIRDI
Toyota, 2022 yılında Çin’de 1,84 milyon araç üreterek önemli bir başarıya imza atmıştı. Yeni hedef ise, bu rekoru yüzde 63 oranında artırmak. Ancak, Reuters’a göre şirket henüz bu hedefi resmi olarak duyurmuş değil.
YENİ STRATEJİLER ÜZERİNDE ÇALIŞILIYOR
CNBC-e’nin haberine göre Toyota, bazı tedarikçilere üretim artışına dair bilgiler verdi. Şirketin açıklamasında, “Çin pazarındaki yoğun rekabet koşullarında çeşitli stratejik girişimleri sürekli olarak değerlendiriyoruz” denildi.
Toyota, Çin’deki iki ortak girişiminin satış ve üretim operasyonlarını daha yakın hale getirerek, yerel pazarın ihtiyaçlarını daha iyi analiz etmek için Ar-Ge süreçlerini Çin merkezli çalışanlara devretmeyi planlıyor. Bu adımlar, Toyota’nın Çin pazarındaki payını yeniden kazanabilmek için yerel iş gücüne daha fazla güvenmesi gerektiğini gösteriyor.
Geçen yıl, Jiangsu’daki Ar-Ge merkezi ve iki yerel ortak girişiminin iş birliğini derinleştireceğini duyuran Toyota, Çin'de üretilen “ikiz araçlar” modelini gözden geçirerek, her araç için üretimin tek bir ortak girişim altında toplanmasını ve bu araçların her iki ortağın bayilerinde satışa sunulmasını düşünüyor.