Tüketicilerin bekledikleri markaların pazara girmesiyle birlikte satışlarını bu yıl hızla artıran elektrikli araçlar, kasım ayında art arda dördüncü defa otomobil pazarından yüzde 10'un üzerinde pay aldı.

Elektrikli araç satışları bu yıl pazara giren Tesla ve TOGG başta olmak üzere yeni markaların etkisiyle ilk defa ölçek kazandı. Yılın başından bu yana satışlara bakıldığında otomobil pazarının yüzde 6'sından fazlasını elektrikli araçlar oluşturdu.

ODMD tarafından yayımlanan verilere göre elektrikli araçların satışları kasım ayında geçen yıla göre neredeyse 10 kat artarak 10 bin 591 adet oldu. Kasım ayında otomobil satışlarının yüzde 11,6'sı elektrikli araçlardan oluştu.

PAYLARI ARTIYOR

Elektrikli araçların otomobil pazarından aldığı pay Ocak-Kasım döneminde ise yüzde 6,5'e yükseldi. Ocak-Kasım'da yaklaşık 54,000 adet elektrikli araç satılırken bir yıl önce elektrikli araçların otomobil pazarından aldığı pay yüzde 1,2 idi.

Pazarın sadece elektrikli araç satan iki büyük oyuncusundan Tesla'nın satışları Ocak-Kasım'da 10,600 adet olurken, TOGG'un satışları bu ay satılan 4,401 araç sayesinde 13,070 adete yükselerek Tesla'yı geçti. TOGG ve Tesla elektrikli araç satışlarının yaklaşık yüzde 44'ünü gerçekleştirdi.

VERGİ AVANTAJI VAR

Sadece elektrikli araçlar her ne kadar yüzde 10 ile yüzde 60 arasında değişen oranlarda özel tüketim vergisine (ÖTV) tabi olsalar da benzeri donanımdaki akaryakıt motorlu araçlardan yüzde 70 ila yüzde 220 ÖTV alındığı için elektrikli olanlar görece "vergi avantajı" taşıyorlar. Fark özellikle orta ve lüks sınıflardaki araçlarda kendisini gösteriyor.

Adının açıklanmasını istemeyen bir sektör yetkilisi, elektrikli araçların satışlarında görülen tırmanmanın kalıcı olup olmayacağı hakkında şüphe duyduğunu belirterek, şu anki alımların daha çok teknoloji ürünleri seven üst gelirli veya ikinci otomobilini alan tüketicilerden geldiğini belirtti.