Uzman değerlendirmelerine göre otomatik vitesli araçlarda yaşanan sorunların başında kavrama, mekatronik, tork konvertörü ve yazılım kaynaklı arızalar yer aldı. Bu problemler, sarsıntılı vites geçişleri, geç tepki veren şanzıman yapısı ve performans kaybı gibi belirtilerle kendini gösterdi. Arızaların ilerlemesi durumunda yüksek onarım maliyetlerinin ortaya çıktığı belirtildi.
TÜRKİYE’DE KULLANIM KOŞULLARI SORUNLARI HIZLANDIRDI
Türkiye’de yoğun şehir trafiği, sık dur-kalk kullanımı ve düzensiz bakım alışkanlıklarının, otomatik şanzıman sorunlarının daha erken ortaya çıkmasına neden olduğu aktarıldı. Uzmanlar, özellikle kuru kavramalı şanzımanların bu koşullardan daha fazla etkilendiğini ifade etti.
EN SORUNLU OTOMATİK ŞANZIMANLAR BELLİ OLDU
Otostart tarafından derlenen bilgilere göre, Türkiye’de en sorunlu olarak değerlendirilen otomatik şanzımanlar şu şekilde sıralandı:
5- Nissan Jatco CVT
4- Hyundai – Kia DCT kuru kavrama
3- Volkswagen DSG 7 ileri kuru kavrama
2- Renault EDC kuru kavrama
1- Ford 6 ileri DCT
KURU KAVRAMALI ŞANZIMANLAR ÖNE ÇIKTI
Listede yer alan şanzımanların büyük bölümünün kuru kavramalı sistemlerden oluşması dikkat çekti. Uzmanlar, bu tür şanzımanların özellikle yoğun trafikte daha hızlı yıprandığını ve düzenli bakım yapılmadığında arıza riskinin arttığını vurguladı.