Yoğun bir uçuş öncesi yolcular montlarını, sırt çantalarını ve küçük eşyalarını hızla üst bagaj bölmelerine sıkıştırmaya çalışıyor ancak uçuş görevlileri ve seyahat uzmanlarına göre bu durum, uçakta yaşanan en büyük kaos nedenlerinden biri.

The Express US'in haberine göre ABD'de kabin Memurları Sendikası'nın yerel başkan yardımcısı Chip Lowe, Washington Post'a yaptığı açıklamada bazı yolcuların kuralları bilerek ihlal ettiğini söyledi. Lowe'a göre birçok kişi "ayaklarının altında bir şey istemediği" için küçük çantaları bilerek üst bagaja koyuyor.

"NAZİKÇE İSTEYİNCE BAZEN İŞ ÇİRKİNLEŞİYOR"

Lowe, çoğu havayolunda temel kuralın açık şekilde sırt çantaları ve küçük eşyaların koltuğun altına konması gerektiği yönünde olduğunu söylüyor. Üst bagajlar ise kabin bagajları için ayrılıyor. Ancak Lowe, sık uçmayan yolcuların bu kuraldan habersiz olabileceğini de ekledi.

Seyahat uzmanı John E. DiScala ise zaman zaman yer açmak için yolculardan izin alarak eşyaları kendisinin düzenlediğini söylüyor.  "Çoğu insan nazikçe rica edince anlayış gösteriyor ama bazıları çok sert tepki verebiliyor. 'Montuma ne yapıyorsun?' diye çıkışanlar ya da çantasını başkasının eşyasının üstüne atanlar oluyor" diyen DiScala, gerginliklerin buradan çıktığını belirtiyor.

ESKİDEN MONT İÇİNDİ ARTIK DEĞİL

Kabin görevlisi Mateusz Maszczynski ise Paddle Your Own Canoo'ya yaptığı açıklamada kurala uyulmamasının zincirleme bir probleme yol açtığını söyledi.

Maszczynski'ye göre üst bagajların mont ve küçük çantalarla dolması, el bagajları için yer kalmamasına neden oluyor. Bunun sonucunda stres, tartışmalar ve hatta uçuş gecikmeleri yaşanıyor. Bazı durumlarda bagajların uçaktan indirilmesi bile gerekebiliyor.

Maszczynski, geçmişte üst bagajların mont ve şapkalar için kullanıldığını ancak artık bu alanların özellikle kabin bagajlarına göre tasarlandığını vurguluyor. Buna rağmen bazı yolcuların hala uçuş görevlilerine "Montumu nereye koyayım?" diye çıkıştığını söylüyor.

Uçuş görevlilerine göre çözüm; küçük çantaların koltuğun altına, kabin valizlerinin üst bagajlara konmasından ve montların mümkünse katlanarak ya da uçuş görevlilerinin yönlendirmesiyle yerleştirilmesinden geçiyor.