İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) mayıs ayı toplantısı 1453 Çırpıcı Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi. Toplantıya İBB Genel Sekreter Yardımcısı Gürkan Akgün başkanlık etti. 

Oturumda, Toplu Ulaşım Hizmet Kalitesi Değerlendirme Sistemi kapsamında zorunlu şoför eğitimi verilmesi ile ilgili teklif oya sunuldu. Oybirliği ile kabul edilen teklif doğrultusunda ilk kez şoför olacaklara verilen 1 günlük eğitim 5 güne çıkarıldı. Yaklaşık yarım saat süren oturumda 16 madde oylandı. 

Oturum boyunca yaşadıkları sorunların çözümü için “Paylaşımlı Yolculuk Yönetmeliği” çıkarılmasını isteyen elektrikli skuter uygulaması Martı TAG kullanıcıları, salonun önünde düdük çalarak eylem yaptı.

YÖNETMELİK EYLEMİ

Eylemciler “Yönetmelik çıkmazsa her UKOME buradayız” sloganları atarak toplantıyı protesto etti. 

UKOME toplantısı öncesinde Martı şirketinin kurucusu Oğuz Alper Öktem yaptığı açıklamada “İstanbul Planlama Ajansı Başkanı Buğra Gökçe UKOME'nin paylaşımlı yolculuk yönetmeliği çıkarmaya yetkisi yok diyor. Bu ifade yanlıştır. Avukatlarımızla baktık araştırdık ve anladık ki İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin paylaşımlı yolcu Yönetmeliği çıkarmaya yetkisi var. Sayın Ekrem İmamoğlu inisiyatif alırsa paylaşımlı yolculuk yönetmeliği UKOME tarafından veyahut İBB meclisi tarafından çıkabilir. Kanunlar çok açıktır. Biz bugün buraya sesimizi duyurmaya ve bu Paylaşımlı Yolculuk Yönetmeliği’nin İstanbul’a ne kadar lazım olduğunu anlatmaya geldik. Biz İstanbul'da 150 bin sürücüyüz. Türkiye'deki en büyük ulaşım camiasıyız. İstanbul’u daha fazla mağdur etmeyin. Bu yönetmeliği çıkartın. İstanbullu rahat bir nefes alsın. Ulaşımını kolayca sağlasın” diye konuştu. 

Toplantının ardından da Öktem ve TAG kullanıcıları, İstanbul’un en önemli sorununu olan taksinin toplantıda gündeme gelmemesine tepki gösterdiler. Eylemciler ıslık ve düdük çalarak protesto ettiler. Öktem, konu UKOME gündemine alınana kadar eylemlerini sürdüreceklerini açıkladı.