Sayime BAŞÇI/SÖZCÜ
Açlık sınırının altında maaşlarla geçinmeye çalışan vatandaş, ucuz ürün için market market gezerken, önce etikete sonra kaliteye bakmaya başladı. Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Perakende Çalışma Grubu bünyesinde hazırlanan ‘Türkiye Perakende Pazar Değerlendirmesi Raporu’na göre, 10 tüketiciden neredeyse 7’sinin alışveriş yapacağı yeri seçerken en çok dikkat ettiği konu, fiyatının diğerlerinden daha uygun olması oldu. Ürün kalitesi ise yüzde 65 ile ikinci sırada yer aldı.
BORÇLANMA ARTTI
Düşük bütçeler nedeniyle zorunlu alışverişe yönelim artarken her 10 tüketiciden 3’ü bu dönemde sadece gerekli olan ürünleri aldığını dile getirdi. Raporda ekonomik zorlukların arttığı dönemlerde fiyata bakan tüketicinin özel markalı ürün aldığı ve bunun kalcı bir alışveriş davranışı haline geldiği belirtilirken, şu tespitlere yer verildi: “Girdi maliyetlerindeki yükseliş şirketlerin reel kârlılığını azalttı. 2020’den 2024’e şirketlerin borçlarında ciddi artışlar yaşandı.”