Volkswagen Grubu kanatları altındaki Volkswagen markasının CEO’su Thomas Schaefer bir gazeteye verdiği röportajda, 4 milyar Euroluk maliyeti azaltmak için işten çıkarmaların ve fabrika kapatmalarının şart olduğun u belirtti. 

Schaefer'in açıklamaları, aralıktan beri süren sendika anlaşmazlığında tansiyonu iyice yükseltti. Sendikalar, geçen sürede otomobil üreticisini grevle tehdit etmişti ve şirketten ücret ve kapasite konusunda devam eden müzakerelerde hem fabrika kapanışlarını hem de büyük işten çıkarmaları içermeyen çözümler sunmasını talep etmişti. 

Schaefer'ın işten çıkarmaların şart olduğunu dile getirerek, "Sonuçta, herhangi bir çözüm aşırı kapasiteyi ve maliyetleri azaltmak zorunda. Sadece geçici çözümlerle bu sorunu erteleyemeyiz, çünkü bu ilerleyen zamanlarda ciddi şekilde geri dönüp bizi zor durumda bırakır.” değerlendirmesinde bulundu. 

Alman otomobil üreticisinin tahmin ettiği işten çıkarmaların çoğunun, şirketin henüz netleştirmediği sayıda, normal emeklilik ve iş gücü azalması yoluyla yapılabileceğini söyleyen Schaefer, bunun yeterli olmayacağını dile getirdi. 

Schaefer, ”Bu süreç çok uzun sürecek. 2035 yılına kadar yapıyı ertelemenin anlamı yok. O zamana kadar rakiplerimiz çoktan geride bırakır bizi" diyerek ve VW'nin yeniden yapılanma sürecinin 3-4 yıl içinde tamamlanması gerektiğini sözlerine ekledi.

İşten çıkarmalar ve fabrika kapanmalarına ek olarak, Volkswagen, mevcut anlaşmazlığın odak noktalarından biri olan VW AG birimindeki çalışanlardan yüzde 10 maaş indirimi yapmalarını da istedi.

Schaefer, Avrupa'daki talebin kısa vadede ciddi bir toparlanma göstermesinin beklenmediğini dile getirdi. Buna karşılık, Volkswagen'in Almanya'daki tesislerinde iş gücü maliyetlerinin, rakiplerinden ve şirketin güney ile doğu Avrupa’daki fabrikalarından yaklaşık iki kat daha fazla olduğunu belirtti.

ÇABALAR 7,5 MİLYAR EURO KAR SAĞLIYOR

Devam eden maliyet azaltma çabalarının, yaklaşık 7,5 milyar Euro kar sağladığını dile getiren Schaefer, ek olarak 4 milyar Euro daha tasarruf yapılması gerektiğini belirtti. Şirketin şu an için Almanya'daki fabrika kapanmalarını engelleme şansı görmediğini ve potansiyel kapanmaların sadece araç üretim tesislerini değil, buna ek olarak  bileşen üretim tesislerini de kapsayabileceğini söyledi.