Geçtiğimiz hafta, Virginia merkezli “Operation Bluebird” adlı yeni bir girişim, Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Marka Ofisi’ne (USPTO) başvurarak X Corp.’un “Twitter” ve “Tweet” markalarının iptalini talep etmişti. Bu başvuruda, X’in 2023 yılında yaptığı yeniden markalaşma sonrası bu isimleri ve sembolleri kullanmayı bıraktığı, dolayısıyla markaları hukuken terk ettiği ileri sürüldü.

'TWİTTER KUŞU YERE İNDİ'

Operation Bluebird’ün dilekçesinde, “Twitter ve Tweet markaları, X Corp.'un ürünlerinden, hizmetlerinden ve pazarlamasından tamamen silindi. Markaya geri dönülmesi yönünde bir niyet yok. Twitter kuşu yere indi.” ifadeleri kullanıldı.

Bu gelişmenin hemen ardından X Corp., Salı günü karşı dava açarak söz konusu markaları terk etmediğini, aksine hala aktif olarak kullandığını savundu. Şirketin mahkemeye sunduğu dosyada, “X markasına geçiş süreci devam ederken, Twitter markalarının kullanımı da sürmektedir. Basitçe söylemek gerekirse, bir yeniden markalaşma, marka haklarından feragat anlamına gelmez.” denildi.

'HALA KULLANILIYOR'

Dava dosyasına göre, milyonlarca kullanıcı hala X platformuna Twitter.com alan adı üzerinden erişiyor ve platforma ait içerikleri tanımlarken “Tweet” ve “Twitter” ifadelerini kullanıyor. Bu da markaların kamuoyu nezdinde varlığını sürdürdüğünü gösteriyor.

X Corp., mahkemeden Operation Bluebird’ün Twitter markasıyla ilişkili tüm sembolleri ve isimleri kullanmayı bırakmasını talep ediyor. Ayrıca, USPTO’ya yapılan iptal başvurusunun reddedilmesi ve ihlal nedeniyle doğan maddi zararların tazmini için de başvuruda bulunuldu. Şirket, yasal masrafların da karşı tarafça ödenmesini istiyor.

X Corp., Hizmet Şartları’nı da güncelleyerek şu ifadeyi ekledi: “Bu Şartlar, size X veya Twitter isimlerini ya da bu isimlerle bağlantılı marka, logo, alan adı ve diğer ayırt edici unsurları kullanma hakkı tanımaz. Bu kullanım yalnızca yazılı onayla mümkündür.”

Operation Bluebird, eski Twitter baş marka danışmanı Stephen Coates’in de dahil olduğu bir ekip tarafından yönetiliyor. Ekip, “Twitter.new” adında bir prototip site yayınladı. Bu site, eski Twitter kuş logosunu ve benzer bir renk paletini kullanıyor. “Kamusal alan bozuldu, biz geri getiriyoruz” sloganını benimseyen siteye şu ana kadar 146.000’den fazla kişi kullanıcı adı talebinde bulundu.

X Corp., bu girişimi “kullanıcıları bilinçli olarak yanıltmaya ve şirkete telafisi imkânsız zarar vermeye yönelik, kötü niyetli bir plan” olarak tanımlıyor. Davada şu ifadeler yer aldı: “Bluebird’ün planı ne olursa olsun, Twitter’ı geri getiremez – çünkü Twitter hiçbir yere gitmedi ve hâlâ yalnızca X Corp.’a ait.”