Dünya çapında popüler olan ve birçok ülkede hızlıca yemek atıştırmak isteyenlerin tercihi haline gelen hazır eriştenin ardında oldukça ilginç bir hikaye bulunuyor. 1958 yılında Japonya’da, II. Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan zorluklar ve kıtlık dönemi sırasında, bir iş insanı yeni bir çözüm önerisiyle ortaya çıktı. 

Japonya, savaşın etkileriyle boğuşurken, aynı zamanda yiyecek kıtlığı ve kötü hasatlar da ülke genelinde büyük bir sorun oluşturuyordu. Yiyeceklerin büyük kısmı, Amerika’dan ithal edilen fazla buğday unu ile karşılanıyordu. Buğday unu ile yapılan ramen ve gyoza gibi yiyecekler, halkın uzun süre tok kalmasını sağlıyordu ancak o dönemde, sokaklarda insanlar bu yemekleri almak için uzun kuyruklar oluşturuyordu. Bu ortamda, Momofuku Ando adında bir girişimci, Japonya'daki gıda sorununa çözüm bulma fikriyle harekete geçti.

EŞİNİ YEMEK YAPARKEN İZLEDİ VE AKLINA GELDİ 

1910 doğumlu olan Ando, Japonya’da tekstil ve kömür sektörlerinde çeşitli girişimlerde bulunmuş bir iş insanıydı. Bir gün, ülkesindeki buğday unu fazlalığını ve Japon yemek kültürünü göz önünde bulundurarak, daha uzun süre saklanabilen ve hızlıca hazırlanan bir gıda fikri geliştirdi. Ando bir gün eşinin, tempura adı verilen deniz ürünlerini kızarttığını izledi. O an, zihninde bir fikir ışığı yandı, erişteleri de kızartarak saklamayı deneyebilirdi. Erişteler kızartıldığında, içlerindeki nemi kaybediyor, bu sayede uzun süre bozulmadan saklanabiliyor. Üstelik sıcak su eklediğinizde, erişteler eski haline dönüyor ve tıpkı taze gibi yenilebilir hale geliyordu.

Yıl 1958 olduğunda Ando, Nissin markasını kurarak ilk hazır erişte ürününü “Chikin Ramen”i piyasaya sürdü. Ürün, Tokyo sokaklarında satışa sunuldu ve oldukça hızlı bir şekilde ilgi görmeye başladı. Her ne kadar fiyatı taze eriştelerden beş kat pahalı olsa da, pratikliği ve yeni tadıyla büyük bir popülerlik kazandı. Hızla yayılan Chikin Ramen, “Sihirli Ramen” olarak anılmaya başlandı çünkü sadece birkaç dakika içinde hazır hale geliyordu. İlk yıl tam 13 milyon paket satış yapıldı ve yıllar içinde bu sayı katlanarak arttı.

1968 yılında, Japonya ekonomisinin yeniden toparlanmasına yardımcı olan Chikin Ramen, dünya çapında satış yapmaya başladı. 1971 yılında Ando, bir adım daha atarak bardak erişte olarak bilinen “Cup Noodle” ürününü tanıttı. Bu ürün, hızla büyüyen hazır yemek pazarının temel taşlarından biri haline geldi. Bugün, Japonya’da hazır erişte satışları o dönemin çok ötesine geçti hatta  hazır erişte sadece Asya’da değil, tüm dünyada milyonlarca insanın hayatını kolaylaştıran, pratik bir gıda ürünü haline geldi.