İkinci el lüks pazarı yıldan yıla büyümeye devam ederken zenginler 2023'te ikinci el internet satış sitelerine yöneldi.

Lüks alışveriş yapanlar yalnızca son dört yılda yeni lüks çantalara, kıyafetlere, saatlere ve mücevherlere 1,3 trilyon dolar harcadı. Bu ürünlerin bir kısmı ise şimdiden ikinci el satış sitelerinde yerini aldı.

Wall Street Journal'ın haberine göre, The RealReal ve Vestiaire Collective gibi çevrimiçi lüks satıcıların yükselişi, milyonlarca insanın tasarım ürünlerini satmasını kolaylaştırdı.

Bain & Company'nin tahminlerine göre, 2023 yılında dünya çapında 49,3 milyar dolar değerinde ikinci el lüks ürün satıldı. Yeniden satış pazarı dört yılda yaklaşık iki katına çıktı. Bu rakam kişisel lüks ürünler pazarının değerinin yüzde 12'sine eşdeğer.

BAZI İKİNCİ ELLER DAHA PAHALI

Ayrıca bazı lüks markalarda müşterilerin bekleme listelerinden kaçınmasına olanak verdiği için ikinci el ürünler daha pahalıya alıcı buldu. Örneğin ikinci el Hermès el çantaları yenilerinden yüzde 25 daha pahalı. Az bulunan tasarımlar ise daha da yüksek bir prim elde ediyor.

Aynı şekilde Rolex ve Patek Philippe tarafından üretilen ikinci el saatler sırasıyla yüzde 20 ve yüzde 39 ortalama primlerle satılıyor.

Ancak çoğu markada ikinci eller daha ucuz. The RealReal'ın verilerine göre Louis Vuitton tarafından üretilen çantalar yeniden satıldığında değerlerinin ortalama yüzde 40'ını kaybediyor. Christian Dior çantalarının değeri ise neredeyse yarı yarıya azalıyor.

ŞİRKETLER RAHATSIZ

Öte yandan sıkı kimlik doğrulama kontrolleri olmayan ikinci el web sitelerinde sahte ürünlerin gerçekmiş gibi gösterilebileceği konusunda markaların endişeleri bulunuyor.

Ayrıca tüketicilerin hangi malların değerini koruduğunu, hangilerinin tutmadığını görmesinin kolay hale gelmesi de markaları rahatsız ediyor.