Reklamsız Sözcü

Fıkra değil gerçek

TRT’nin ihalesini en yüksek teklifi veren kazandı!..
06:5126 Ocak 2016
Fıkra değil gerçek
TRT’nin ihalesini en yüksek teklifi veren kazandı!..

Ali Ekber ERTÜRK / ANKARA

TRT İstanbul Müdürlüğü'nün güvenlik ihalesi tartışma yarattı. Sayıştay'ın ortaya çıkardığı skandala göre, 85 güvenlik personeli alımı için açılan ihaleye 9 firma katıldı. Ancak, en düşük fiyatı veren yedi firma, çeşitli gerekçeler öne sürülerek ihale dışı bırakıldı. Bunun yerine, en yüksek fiyatı veren iki firma yarışa alındı. İhaleyi de en yüksek fiyatı veren firma kazandı. Nasreddin Hoca fıkrasını aratmayacak süreç şöyle gelişti: 

en düşük fiyatı veren yedi firma, çeşitli gerekçeler öne sürülerek ihale dışı bırakıldı. Bunun yerine, en yüksek fiyatı veren iki firma yarışa alındı. İhaleyi de en yüksek fiyatı veren firma kazandı.

DOKUZ FİRMA TEKLİF VERDİ

Sayıştay raporuna göre, TRT'nin açtığı ihale için 9 firma teklif verdi. 7 firma, kâr hariç belirlenen 6.3 milyon liranın altında teklif sundu. İhale Komisyonu, “Kamu İhale Genel Tebliği'ndeki açıklamalar kapsamında belgelendirilmek suretiyle yapılacak aşırı düşük fiyat sorgulaması” çerçevesinde bu yedi firmadan açıklama istedi ve firmalar da açıklamaları zamanında Komisyon'a sunmasına rağmen ihaleden çıkarıldı.

Kurumun günlük maliyetinin 4 milyon liraya yaklaştığı ortaya çıkmıştı

SAYIŞTAY: TEFTİŞ KURULU EL KOYSUN

Sayıştay raporunda şöyle denildi: “Aşırı düşük teklif sorgulaması yapılan ve 6 milyon 237 bin TL ile 6 milyon 298 bin TL arasında değişen 7 teklifin değerlendirme dışı bırakılarak hizmetin, 6 milyon 448 bin TL tutarında olan istekliden satın alınmasına, en avantajlı ikinci teklif sahibi olarak da 6 milyon 418 bin TL teklif eden diğer isteklinin belirlenmesine karar verildiği anlaşılmıştır.” denildi. En düşük teklifi veren 7 firmanın devre dışı bırakılması konusunda TRT'nin öne sürdüğü gerekçeleri kabul etmeyen Sayıştay, “Teftiş Kurulu olaya el koysun” dedi. SÖZCÜ, 13 Ocak'ta da, Sayıştay raporuna göre, TRT'nin 2014′te 691 milyon TL'lik yayın harcamasının yüzde 86,9′una denk gelen kısmını, satın aldığı programlar için dış yapım adı altında ödediği para oluştururken kurumun günlük maliyetinin 4 milyon liraya yaklaştığını ortaya çıkarmıştı.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet