Reklamsız Sözcü

TEOG için geri sayım başladı: Sınav kaygınızı çocuğunuza hissettirmeyin!

TEOG sınavına sayılı günler kalırken, uzmanlar velilere yaşadıkları kaygıyı çocuklara hissettirmemeleri gerektiğinin altını çizerken, öğrencilere de özellikle eksik oldukları konulara yönelmelerini öneriyor.

10:3214 Nisan 2017
TEOG için geri sayım başladı: Sınav kaygınızı çocuğunuza hissettirmeyin!
TEOG sınavına sayılı günler kalırken, uzmanlar velilere yaşadıkları kaygıyı çocuklara hissettirmemeleri gerektiğinin altını çizerken, öğrencilere de özellikle eksik oldukları konulara yönelmelerini öneriyor.

TEOG sınavına sayılı günler kaldı. Sınav kaygısı hem velileri hem de öğrencileri sarmış durumda. Uzmanlar, sınava yaklaştığımız bu günlerde öğrencilerin ve velilerin dikkat etmesi gereken konularda uyarıda bulundu. Uğur Okulları, velilerin bu günlerde çocuklarına yönelik sınav ile ilgili olumsuz ve yargılayıcı cümlelerden, akranlarıyla kıyaslamaktan uzak durmaları gerektiğinin altını çizerek, “Çocuğumuzla ilişkilerimizi sınavın bir gün sonrasını düşünerek ayarlamalıyız. Sonuçta bu sınav gelip geçecek fakat hayat çocuklarımızla birlikte devam edecek. Unutulmamalı ki hayat çocuğunuza birçok sınav sunacak. TEOG bu sınavlardan sadece birisi. Ebeveynlerin son günlerde çocuklarının stres seviyesinin artmasını doğal karşılaması ve bu stresten kaynaklı aile içi çatışmalardan kaçınması gerekiyor. Bu süreçte ebeveynler çocuklarına sınavın yaklaşmasından dolayı kaygılı olduğunu anladıklarını, ebeveynleri olarak her zaman yanında olduklarını hissettirmeli ve güven aşılayıcı tavır içinde olmalı” önerisinde bulundu.

Sınav sabahı ebeveynlerin sakin olmaları gerektiğini belirten Uğur Okulları, önerilerine şöyle devam etti: “Unutulmamalıdır ki kaygı bulaşıcıdır. Sınava gitmek için evden çıkmak üzere olan öğrencinin kaygısı, kendi ebeveynlerinin yüzündeki kaygıyı gördüğünde artacaktır. O yüzden veliler sınav sabahı sakin kalabilmeli, çocuklarının kaygılarını yatıştırıcı cümleler kurarak okula gitmeliler. Sınava yaklaştığımız bu günlerde iletişimi artırıcı, bütün aile bireylerinin bir arada olduğu sosyal ekinlikler öğrencinin sınav kaygısının azalmasına yardımcı olur.”

“ANNE BABANIN SINAV KAYGISI DAHA YÜKSEK!”

Oğuzkaan Okulları Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Koordinatörü Hatice Yılmaz, öğrencilerine uyguladıkları kaygı testlerinde, yüksek kaygıya sahip öğrencilerin daha çok 500-600 puan aralığındaki öğrenciler olduğunu gördürklerini ve onlara yönelik kaygı giderici çalışmalar yaptıklarını, ancak 8. sınıf velilerin neredeyse tamamı yüksek kaygıya sahip olduğunu söyledi.

Hatice Yılmaz, velilerin sınav kaygısını en aza indirmek için önerilerde bulundu:

  • TEOG’a kadar her dersle ilgili ünite, konu ve kazanımları tekrar etmek üzere öğrencinizle birlikte bir tekrar programı yapınız.
  • Öğrencinizi desteklemek için günde bir tane çözmesi için deneme sınavları araştırınız. MEB’in internet sitesinde yayınlanan soruları ve geçmiş yılların TEOG sorularının çıktısını alıp çözmesi için hazırlayınız.
  • Kendinizi çocuğunuzun yerine koyarak onun yaşadığı bir günü, bir haftayı ve gireceği sınavı düşünürseniz çocuğunuzun yaşadığı duyguları çok daha iyi anlarsınız. Böylece çocuğunuzla daha etkili iletişim kurabilirsiniz.
  • İnciten eleştiri her zaman en yakınımızdan gelen eleştiridir. “Çocuğunuza yaptığınız eleştiri size yapılsaydı ne hissederdiniz” i düşünmeden eleştirmeyiniz.
  • Çocuğunuzun sınırlarını bilinçsizce zorlamayınız.
  • Sınavlarda başarılı olmazsa yaşayacaklarını ceza olarak göstermeyiniz.
  • Aşağılama, uzaklık ve direniş yaratır. Saygı; sevgi ve yakınlık yaratır, işbirliğini davet eder. Sevgi mesajı verdiğinizden emin olun.
  • Çocuğunuzla herhangi bir konuda konuşmak, onun duygu ve düşüncelerini öğrenmek istediğinizde, kendiniz o yaşta iken başınızdan geçen bir olayı anlatarak konuşmayı siz başlatınız.
  • Ona karşı herhangi bir konuda yanlış yaptığınızı fark ettiğinizde özür dileme büyüklüğünü gösteriniz.
  • Kendi yaptığınız hataları ve hatalarınızın sonuçlarını çocuğunuzla konuşmaktan korkmayınız.
  • Birbirinize bağlılığın amaç, sınavların araç olduğunu unutmayınız.

SINAV ESNASINDA NELERE DİKKAT ETMELİ?

biriz_tuoglu_kultur

İstanbul Kültür Eğitim Kurumları Okullar Koordinatörü Biriz Kutoğlu, sınav sırasında şu noktalara dikkat edilmesi gerektiğini söyledi:

  • Optik bilgilerinizi kontrol etmelisin (Ad-Soyad-Kitapçık türü gibi…)
  • Soru kitapçığına hızlıca göz atmalısın
  • Soruyu iyi anlamak için dikkatlice ve sakin okumalısın
  • Emin olmadığın soruları işaretleme, sınavın sonuna doğru tekrar gözden geçir
  • Kolay soru seni şaşırtmasın
  • Cevabına o an ulaşamadığın soruya takılma
  • Soru köklerine dikkat et
  • Kalemini kullan zihinsel hesaplamalardan kaçınmalısın
  • Sorulara ön yargıyla yaklaşma
  • Bu yılki soruları MEB ya da TÜBİTAK hazırlamış gibi fısıltı gazetesi haberlerine önem gösterme.
  • Başarı aynı yönde sonuna kadar gitmektir.
  • Akıldan soru çözme.
  • En basit sorularda bile mutlaka yazarak çözüme ulaş.
  • Doğru sonuca ulaşmak için  soruda verilen öncülleri dikkatlice oku.
  • Geometri sorularında önce verilen bilgileri şekil üzerine dikkatlice yerleştirdikten sonra soruyu çözmeye başla.
  • İnanmak başarılı olmanın temelinde yer alır.
  • Paragraf sorularında ilk önce soruyu okuyup sonra parçayı okumak hız kazandırır.
  • Soru köklerindeki verilerin tümünü okuyun. Altı çizili ifadelere dikkat et.

DERS DERS İP UÇLARI…

Bahçeşehir Koleji’nin derslere özel hazırladığı öneriler şöyle:
DİN DERSİ: Özellikle haccın yapılış sırası, umre ile hac arasındaki farklar, zekatın kimlere verileceği gibi bilgi sorularında soru kökünde yer alan olumlu ve olumsuz ifadelere dikkat etmelisiniz. Soruda verilen ayet, hadis ve olayın çok iyi yorumlanması, iki şık arasında kalındığında metni tam karşılayan bilgi ya da yorumu tercih etmelisiniz.
Hz. Muhammed'in Hayatından Örnek Davranışlar ünitesi ile ilgili gelen güncel hayattan örnekleri, Peygamberimizin hayatında yaşanan olaylarla karşılaştırarak düşünmelisiniz.Yine bu ünite ile ilgili soruda istenileni; “merhamet, hoşgörü, sabır, adalet” gibi kavramların anlamını düşünerek cevaplandırmalısınız.

TÜRKÇE:
Öğrencilerin en çok zorlandıkları konu, paragrafta anlam konusudur. Paragraf sorularını anlayabilmek için öncelikle soru kökü iyi okunmalı bu doğrultuda verilen paragrafların konusundan hareketle ve anahtar kelimeler üzerinden metin çözümlemesi yapılmalıdır. Sözcükte anlam konusunda ise mecaz anlamla ilgili sorularda verilen sözün gerçek anlamından hareketle çıkarımda bulunmak gerekir. Dil bilgisi sorularında bir ek ya da sözcük, anlamı büyük ölçüde etkilediğinden bu sorularda analiz yaparak ilerlemek hem dikkatsizliği engelleyecek hem de cevaptan emin olmanızı sağlayacaktır.

FEN BİLİMLERİ:
Maddenin Halleri ve Isı ünitesinin kazanımları ile ilgili sorularda, tablo ve grafik soru tarzlarının ağırlıklı olarak sorgulanacağı düşünülmektedir. Bu tip soruların çözümü için grafik ve tabloları iyi analiz etmek gerekmektedir. Tüm ünitelerde olduğu gibi bu ünitenin sorularının çözümü için de konu bilgisi önem teşkil etmektedir. Fen Bilimleri dersine ait sorular içerisinde yer alan terimlere de dikkat edilmelidir. Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesiyle ilgili deney sorularının ön plana çıkacağı düşünülmektedir. Deney soruları genel olarak çıkarım gücünü kontrol eder. Bu sorularda deneye göre çıkarım yapılması istendiğinde tüm ifadeler doğru olsa bile sadece deney sonuçlarının istenilen cevap olduğu unutulmamalıdır. Deneysel değişkenlerin kullanıldığı sorularda değişkenler iyi anlaşılmalıdır. Modelleme  yapılarak sorulan sorularda model konu kazanımlarıyla ilişkilendirilmelidir. Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinde yer alan Türkiye'de Kimya Endüstrisi konusu da 2016-2017 eğitim öğretim döneminde ilk defa sorgulanacak konular arasındadır. Konuyla ilgili soru çıkması durumunda bilgiyi ölçmekten ziyade grafik yorumlamayla ilgili soru beklenmektedir.

T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ: Bugüne kadar yapılmış olan Merkezi ortak sınav soruları ve MEB'in paylaştığı sınav kazanım çizelgesi doğrultunda, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait soruların çoğunluğunun “Ya İstiklal Ya Ölüm”, “Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar “ ve “Atatürkçülük” ünitelerinden geleceği beklenmektedir. “Bir Kahraman Doğuyor” ve “Milli Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler” ünitelerinden de soru gelebileceği ve sınavdan önce bu ilk 2 üniteye ait konuların tekrarının yapılması çok faydalı olacaktır. Ayrıca “Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar” ve “Atatürkçülük” ünitelerinin birbirini tamamlayan üniteler olduğu da unutulmamalıdır.

YARIN BÜYÜK GÜN MESAJI VERMEYİN!

Özel Fen Bilimleri Okulları Bornova Kampüsü Rehber Öğretmeni Özlem Özel Talay, sınavdan önceki akşam ve sınav sabahında endişeden uzak olunmasının iyi bir sınavın temelini oluşturduğuna dikkat çekerek, “Bu zaman diliminde öncelikle ‘yarın büyük gün’ mesajını verecek her türlü şeyden uzak durulmalıdır. Hiçbir zaman yemediğiniz bir yemeği sadece zihnimizi açabilir düşüncesiyle tüketmek, günlük hayatınızda dinlemediğiniz bir müziği rahatlatabilir düşüncesiyle dinlemeye çalışmak, vücudunuzun alışık olmadığı spor/açık alan faaliyetlerini sadece oksijen alıp yorulmalıyım ki bana iyi gelsin düşüncesiyle gerçekleştirmeye çalışmak doğru değildir. Günlük hayat rutininden kopmadan sakin bir tavırla sınavı karşılamak bu süreçteki önemli adımlardan biridir” dedi.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp