Hızla büyüyen online alışveriş sektöründe tavsiye alışverişleri trendlerin ana yönlendiricisi oldu. Tüm dünyada tavsiye üzerine yapılan alışverişler ile 17 milyar dolarlık bir ekonomi oluştuğunu kaydeden Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, Türkiye’de bunun çerçevesini değiştirmek için yola çıktıklarını ve link gelir programı ile 1 milyon linker ile hanelere 2024 yılında 1 milyar TL’lik ek gelir yaratmayı hedeflediklerini kaydetti.

200 BİN ‘LİNKER’

Halen 200 bin kullanıcının yer aldığı ve müşterilere kendi çevrelerine ürün tavsiyesinde bulunarak gelir elde etme imkanı sunan “link gelir” programında hedef büyüttüklerini kaydeden Gökçetekin, ayda 20 bin TL’ye kadar gelir elde edilebildiğini aktardı.

Özellikle ev hanımları ve öğrenciler için bu programın önemli bir gelir kaynağı olduğunu kaydeden Gökçetekin, “Bugüne kadar 200 bin kullanıcıyı ‘linker’ olarak kazanan Hepsiburada link gelir programı kullanıcılarının 3’te 2’sini kadınlar oluşturuyor. Programın, özellikle ev ekonomisine katkıda bulunmak isteyen kadınlar ve harçlıklarına ek bir gelir elde etmek isteyen öğrenciler için iyi bir fırsat olduğunu düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. Yapılan araştırmalara göre, tavsiye ekonomisinin 2027 yılına kadar 27.7 milyar dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaret satışlarının yüzde 15-30’u tavsiye üzerine gerçekleşiyor.

En çok tavsiye edilen e-ticaret sitesi

Hepsiburada Türkiye’nin, araştırmalara göre “en çok tavsiye edilen e-ticaret markası” olma başarısı, Kıvanç Tatlıtuğ’un rol aldığı bir reklam filmiyle duyuruldu. Reklam filmi düzenlenen davetle ilk kez basın mensuplarına gösterildi.