Sözcü Plus Giriş
AYŞE GÜL GÜVEN

Ofis çalışanları için beslenme tüyoları

25 Kasım 2017

Sağlıklı kiloda olmak ya da korumak gerçekten özen ve çaba isteyen bir iştir. Hele ki gün içinde 1000 parçaya bölündüğünüzü hissediyorsanız. İşlere yetişmenin verdiği stres beslenmede yanlış seçimlerin ana nedenlerinden biridir. Anlık kararlar içinde çevrenizde yeterli kalite ve besleyici değere sahip besinler olmadığında kilo artışı ve yağlanma kaçınılmaz bir hal alır. İlk yapmanız gereken karşı karşıya kalacağınız duruma karşı hazırlıklı olmaktır. Öyleyse uygulaması kolay ve günü kurtaran birkaç beslenme önerime göz atın.

PAKETİ AKŞAMDAN HAZIRLAYIN

Sağlıklı ve ortamına uygun besinleri bir gece önceden hazırlamak sonraki günün sorunsuz geçmesini sağlayabilir. Gece 5 dakikanızı ayırıp yulaf ezmesi ya da chia tohumunu akşamdan süt ya da yoğurdun içinde bekletin ve sabah içine sevdiğiniz meyve ve kuruyemiş seçeneklerini de ekleyip sızdırmaz kabınızda yanınıza alın. Sabah bu işle uğraşmak istemeyenler karışımı akşamdan oluşturup sabah sadece buzdolabından paketini de alabilir tabi arada lezzet farkı oluşacaktır.
Favoriler:
a) Yulaf + kakao + muz +badem + yoğurt + su
b) Chia tohumu + mevsim meyvesi ya da dondurulmuş taneli meyveler ya da blueberry gibi kuru meyveler + süt (badem, laktozsuz, pastörize günlük vb.) + tarçın
c) Yeşillikli sandviç

shutterstock_257770762

KAVANOZLARIN BU İŞE YARAYACAĞI KİMİN AKLINA GELİRDİ

Eğlenceli, görsel ve zaman kazandıran bu yöntemi çok seveceksiniz. Karışımın temelini oluşturacak ve sizi tok tutacak bulgur, karabuğday, nohut, fasulye, mercimek, börülce gibi tahıl ve kurubaklagilleri haftaya yetecek miktarda haşlayın. Lezzetin sırrı çeşitlilikte bunun için karışık mevsim yeşillikleri ve 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağını kullanın.
Favoriler:
a) Karışık mevsim yeşillik + yarım avokado + haşlanmış nohut + balzemik sirke ya da nar ekşisi
b) Meksika fasulyesi + mısır +yapraklı yeşillik + ton balığı ya da haşlama tavuk eti + 1 yemek kaşığı sevilen salata sosu
c) Tahıllı makarna + bol sebze sote + baharatlar
d) Haşlama bulgur + kıyılmış yeşillikler + limonlu zeytinyağ sosu
Uygulamanın yadırganmaması ve sürdürülebilirliğini arttırmak için bunu bir sağlıklı beslenme farkındalığı ve bir oyun haline getirebilir, iş yerinde ya da arkadaşlarınız arasında birbirinizi güdümleyebilirsiniz. Beslenme ve ruhsal durum iç içe bir kavramdır. İyi hissetmeye en kolay aşık olunca ve yediğiniz besinlerin besleyici değerini arttırarak ulaşırsınız. Aksi taktir de vücudunuzda süreç içinde yetersizleşen vitamin mineral değerleri yada artan kilonuz sizi rahatsız etmeye başlar.

shutterstock_335065409

DENGEYİ SAĞLAR

Yediklerinizi planlayarak tüketmek;
• Kilo almanızı önler
• İş performansınızı arttırır
• Kan şekeri dengesini koruyarak iştah patlamalarını ve konsantrasyon eksikliğini önler
• Kendinizi daha enerjik hisseder, günü daha verimli kılarsınız
• Dengeli beslenmek uyku hali ve halsizliği üzerinizden atar
• Vücuda ihtiyacı kadar enerjiyi verdiğiniz için hareket edecek gücü bulursunuz.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more