40 yıllık bir geçmişe sahip olan Fiesta, her modeliyle adı kadar eğlenceli bir otomobil olmayı başardı. İlk defa 1976 yılında satılmaya başlanan bu küçük dev, sonrasında segmentteki başarılı halini devam ettirerek model isminin günümüze kadar gelmesine sebep oldu.

img_3031-kopya

Her yeni gövdeyle başarılı olan otomobilin en güncel halini ilk defa gördüğünüzde bir önceki versiyona göre daha büyük bir otomobil olduğunu hemen fark ediyorsunuz. Her ne kadar ölçülerden bu oranın ortaya çıkması zor olsa da özellikle otomobilin içine bindiğinizde artan diz ve omuz mesafelerinin ne kadar rahat olduğunu fark ediyorsunuz.

img_3026-kopya

Fiesta'nın dış görünüşünde en çok dikkatinizi çeken durum aracın farları ve motor ızgarası oluyor. Farlarına baktığınızda bir çerçeve halinde olan gündüz farları hemen gözünüze çarpıyor. Motor ızgarası ise krom görünüme ve alıştığımız Fiesta tarzına benziyor.

img_3022-kopya

Aracın yanına geçtiğinizde ise otomobilin yeni 17 inç boyutundaki jantları, sade ve temiz tasarımı içinizi rahatlatıyor. Arka kısımda ise yere paralel olan stoplar aracın arkadan olan görüntüsünü geniş gösteriyor.

img_3019-kopya

Fiesta'nın içine geçtiğinizde ise aracın yeni iç tasarımı size merhaba diyor. SYNC3 yazılımlı multimedya ekranı konsolun ortasında ve sonradan takılmış gibi. Yepyeni tasarıma sahip olan ön konsol ise eski versiyona göre daha dik duruyor.

img_3049-kopya

Üç kollu fonksiyonel direksiyon, Focus'tan tanıdık. Gösterge paneli ise tamamen yeni ve kullanımı kolay. Fiesta bir önceki versiyonuna göre daha farklı beden ölçülerine sahip. 7 cm'ye yakın uzunluk farkı ve 1 cm'lik genişlik farkı yeni otomobilin özellikle iç mekanında hissediliyor. Aracın bagaj hacminden bahsetmem gerekirse, 292 litre, aracın toplam ağırlığından bahsedecek olursam 1191 kg.

img_3018-kopya

Kullandığım otomobilin donanımı Titanium'du ve bazı teknolojik opsiyonel donanımlar vardı. Bu donanımlardan en çok dikkatimi çeken kendi kendine park etme özelliği oldu. Aracın vites kolunun hemen arkasında yer alan "Park" tuşuna basıp Fiesta'nızın sizi yönlendirmesiyle aracınızı elleriniz direksiyona dokunmadan park edebiliyorsunuz. Bu donanıma ek olarak iki parçalı olan cam tavan, özellikle uzun süreli yolculuklarda arka koltukta oturan yolculara olabildiğince konfor sağlıyor.

img_3047-kopya

Fiesta'nın motor kaputunu açtığınızda ise karşınıza Ford markasının yepyeni motoru olan 1.5 litredik TDCi motor çıkıyor. Bu ünite 85 beygir güç ve 215 Nm tork üretiyor. Bu gücü 6 ileri düz şanzımanla ön tekerleklere ileten Fiesta, yakıt verimliliği yüksek olan bu motoruyla oldukça iddialı. 6 ileri düz şanzımanın dişlileri oranları biraz uzun kalmış ve şehir içinde ister istemez ya küçük vitesle uzun süre geçirmeniz ya da sürekli vites değiştirmeniz gerekiyor. Otomobili kullandığım 300 km'lik şehir içi mesafede yol bilgisayarı bana 5.3 lt / 100 km tüketim verisi verdi. Bu rakam rakiplerine oranla oldukça normal bir rakam.

img_3040-kopya

Aracın konfor ise kompakt sınıf bir otomobilin konforu gibi. Sessiz kabin hem rüzgar hem yol hem de motor sesinden iyi bir biçimde arındırılmış. Bang&Olufsen ses sistemi ise hiç beklemediğiniz kadar iyi bir performansta kulaklarınızın pasını silmeyi başarıyor. Aracın arka koltuğu ise bir önceki versiyondan oldukça iyi.

img_3056-kopya

Fiesta ülkemizde 1.1 atmosferik benzinli motorlu, 1.0 EcoBoost benzinli motorlu ve 1.5 dizel motorlu olarak tercih edilebiliyor. Sadece 1.0 EcoBoost motoru otomatik şanzımanla satın alabiliyorken dizel motorlu versiyonun otomatik şanzımanlısı ne yazık ki üretilmeyecek.

img_3048-kopya

Yeni Fiesta'nın satış fiyatı ise 83 bin TL'den başlıyor. Test aracımızın fiyatı ise 104 bin 500 tl.