İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen 2024 Motobike İstanbul Fuar açılışına katıldı. İstanbul İl Emniyet Müdürü Zafer Aktaş ile standları gezip bazı motosikletlere binen Yerlikaya 7 yıldan beri fırsat buldukça motosiklet kullandığını ve bu konuda sık sık eğitim aldığını söyledi. 

MOTOSİKLET SAYISI 4 YILDA YÜZDE 49 ARTTI

Pandemi sürecinden sonra tüm dünyada motosiklet kullanımının arttığını dile getiren Yerlikaya, "Son 10 yılda motosiklet sayısı ülkemizde yüzde 77,7, 2020'den bu yana motosiklet sayımız yüzde 49 artmış" diye konuştu. 

Yerlikaya, Türkiye'de motosiklet sayısının önceki yıl 4 milyon 141 bin olduğunu, bunun geçen yıl 5 milyon 79 bine ulaştığını aktararak, "Şubat sonu itibarıyla sayımız 5 milyon 221 bin 760. Bu motosiklet ailesinin yüzde 82'si, 30 büyükşehirde. İstanbul birinci sırada, Antalya, İzmir, Manisa ve Muğla ilk 5 vilayet motosiklet kullanıcıları açısından" bilgisini paylaştı. 

CAN KAYBINDA YÜZDE 30 ARTIŞ VAR 

Motosiklet kazalarına dikkati çeken Yerlikaya, şu verileri paylaştı:

- 2023 yılında 89 binin üzerinde motosikletli kazaya karışmış. Bu kazalarda maalesef 107 bin 725 vatandaşımız yaralanmış, 1301 vatandaşımız hayatını kaybetmiş. 2022'ye göre can kayıplarındaki artış yüzde 30 gibi bir rakam. 2023 yılında ölümlü veya yaralamalı kazaların yüzde 38'ine motosikletliler karışmış.

- Türkiye geneli ölümlü kazaların yüzde 20'si motosiklet sebebiyle olan kazalar. Kazaların yüzde 93'ü ile can kayıplarının yüzde 76'sı yerleşim yerleri içinde cadde ve sokaklarda meydana geliyor. Antalya, İstanbul, İzmir, Hatay, Muğla maalesef en fazla ölümlü kazanın olduğu şehirlerimiz.

YÜZDE 78'İNDE SÜRÜCÜ KUSURLU 

Yerlikaya, motosiklet kazalarının en fazla yüzde 44 ile yandan çarpma, yüzde 20 ile devrilme, yüzde 9'la da savrulma, takla atma ve arkadan çarpma şeklinde yaşandığını vurgulayarak, şunları söyledi:

- Ölümlü kazaların yüzde 78'i motosiklet sürücülerinin kusurlu olduğu. Kusurların dağılımında ise en fazla, yüzde 48,5'i 'aracın hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak' kuralını ihlal. 21-30 yaş gurubu gençlerimizin kazalarında 361 can kaybı olmuş. Bu işin olmazsa olmazı birinci meselesi eğitim. Eğitim almak zorundayız. 'Ben bu işi çok iyi biliyorum' dediğiniz an, kaza yapma riski en fazla hissedilen andır. Her zaman kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. 

Yerlikaya, motosiklet plakalarının radarda görülmesine yönelik çalışmalarının olduğunu da belirtti.