İlk olarak 2019’da Miami’deki Art Basel fuarında sergilenen bu tartışmalı eser, bir duvara bantlanmış sıradan bir muzdan oluşuyor ve sanat dünyasında kavramsal sanatın değeri hakkında geniş çapta bir tartışma başlatmıştı.
Alıcı, eserin orijinaline uygun bir şekilde yeniden kurulması için bir muz, bir rulo bant, bir özgünlük sertifikası ve kurulum talimatları içeren bir set alacak. Cattelan, eserin ilhamını “sanatın ve değerin ne olduğunu sorgulatma” amacıyla yarattığını belirtmişti.
2019'DA SERGİLENDİĞİNDE MUZU YEMİŞLERDİ
Cattelan’ın eseri 2019’da sergilendiğinde, New Yorklu performans sanatçısı David Datuna’nın muzu yemesiyle büyük bir sansasyon yaratmış ve muz yerine yenisi konmuştu. Benzer bir olay 2023 yılında Güney Kore’deki Leeum Sanat Müzesi’nde de yaşandı; bu kez bir Güney Koreli sanat öğrencisi, eseri duvardan çıkararak yemişti.
Guardian'da yer alan habere göre; Maurizio Cattelan, daha önce de kışkırtıcı sanat işleriyle dikkat çekmişti. 2016’da Guggenheim Müzesi’ne “Amerika” adlı tam işlevli altın bir tuvalet yerleştiren sanatçı, 1999’da da “Mükemmel bir gün” sergisinin açılışında sanat galerisi temsilcisini duvara bantlamıştı. Sanat eleştirmeni Jonathan Jones, Cattelan’ın “Komedyen adlı eserini, sanatı ticarileştiren dünyaya ve piyasa odaklı bakış açısına ince bir gönderme olarak yorumlamıştı.
Cattelan, eserinin “şaka olmadığını” ve sanatın değerine dair samimi bir yorum olduğunu vurgulayarak, sanat fuarlarında işlerin hızla ticari hale gelmesini eleştirdiğini belirtti.