Seyahat ve turizm sektörü Covid-19, yüksek enflasyon ve ekonomik belirsizlik gibi zorluklar sonrasında toparlanma aşamasında. KPMG’nin yayımladığı Küresel Dinlenme Eğilimleri 2024 raporuna göre 2023’te uluslararası ziyaretçi sayısının bazı pazarlarda yüzde 20-30 oranında arttığı aktarılırken, 2024’te küresel seyahat ve turizm gelirlerinin yüzde 8,3’lük bir büyümeyle 1 trilyon dolara ulaşması tahmin ediliyor.
Yayımlanan raporda, seyahat ve dinlenme sektörüne yapılan küresel yatırımın 2023'e kıyasla yüzde 25 artış olacağı, otellerin oda başına rekor gelirler elde ettiği ve sektörün dört temel alana odaklanarak büyümeyi hedeflediği belirtiliyor.
SEKTÖRÜN ÖNCELİKLERİ
İnorganik büyüme: Birleşme ve satın alma faaliyetlerinde düşüş görülse de Çin, Hindistan, Japonya ve Almanya gibi bölgelerde tekrardan hareketlilik görülüyor. Stratejik satın almalar ve iş birlikleri ise sektörün büyüme potansiyeline katkı veriyor.
Performans geliştirme: Şirketler, artan maliyetler ve enflasyon baskısı altında operasyonlarını optimize ederek daha az kaynakla daha fazlasını başarmaya yolunda ilerliyor.
Teknoloji kullanımı: Üretken yapay zekâ dahil olmak üzere dijitalleşme, insan dokunuşunu kaybetmeden hizmet kalitesini artırmak amacıyla önemli bir araç olarak görülüyor.
Müşteri odaklılık: Şirketler, müşteri deneyimini ve sadakatini artırmaya ilişkin stratejilere ağırlık veriyor. Kişisel dokunuşlar ve seyahat dışı hizmetler gibi yenilikçi yaklaşımlar öne çıkıyor..
KPMG Türkiye Taşımacılık ve Turizm Sektör Lideri Mert Öner, raporun sektördeki zorluklara rağmen yeni fırsatlar sunduğunu ifade eederek “Şirketler bu içgörülerle büyüme stratejilerini şekillendirebilir” değerlendirmesinde bulundu.