Mark Zuckerberg’in liderliğindeki Meta, WhatsApp’ın da sahibi olarak dünya çapında 160 milyar doları aşan reklam gelirine sahip. Şirketin geliştirdiği yeni yapay zeka araçları, markaların yalnızca bir ürün görseli ve planlanan bütçe girerek reklam metni, görseli ve videosu oluşturmasına olanak sağlayacak. Üstelik bu reklamlar, kullanıcıların konumuna ve ilgi alanlarına göre hedeflenebilecek.

Meta’nın platformu hâlihazırda reklamları yayına almadan önce düzenlemeye yardımcı olan bazı yapay zeka araçları sunuyor. Ancak yeni geliştirilen bu araçlar, reklam ajanslarının üstlendiği yaratım, planlama ve satın alma rollerini devre dışı bırakabilir. Özellikle ajans hizmeti alamayan küçük ölçekli markalar için bu araçlar önemli bir avantaj sunacak.

Yatırımcılar, bu haberle birlikte pazarlama devlerinin hisselerini hızla elden çıkarmaya başladı. WPP’nin hisseleri yüzde 3, Fransız devleri Publicis Groupe ve Havas’ın hisseleri sırasıyla yüzde 3,9 ve yüzde 3 geriledi. Zuckerberg, bu değişimi “reklamcılığın kategorisini yeniden tanımlamak” olarak nitelendiriyor.

Meta, nisan ayında yaptığı açıklamada, gelecek yıl yapay zeka altyapısını geliştirmek için 64 ila 72 milyar dolar arasında yatırım yapmayı planladığını duyurmuştu. Başlangıçta bu rakam 65 milyar dolar olarak öngörülüyordu.

Şirketin pazarlama müdürü Alex Schultz, LinkedIn’de yaptığı bir paylaşımda, Meta’nın ajansları devre dışı bırakmayı hedeflemediğini vurguladı. “Ajansların geleceğine inanıyoruz” diyen Schultz, yapay zekanın ajanslara yaratıcı işlere daha fazla zaman ve kaynak ayırma fırsatı sunacağını belirtti.

Schultz ayrıca, yapay zeka araçlarının küçük ve orta ölçekli işletmeler için fırsat eşitliği yaratacağını söyledi: 

“Milyonlarca küçük işletme büyümek için platformumuza güveniyor. Ajanslarla çalışamayan veya yaratıcı süreçler için vakti olmayan işletmeler için yapay zekâ burada devreye girip eşitlik sağlayacak.”