Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı sonrası yaptığı açıklamada, Milli Eğitim Akademisi dahil olmak üzere toplam 25 bin yeni öğretmen atamasının yapılacağını duyurdu. Ancak, atama sayısının yetersiz olduğunu savunan eğitim sendikalarından tepkiler gecikmedi.

Erdoğan açıklamasında, “10 bini Milli Eğitim Akademisi’ne olmak üzere toplam 25 bin yeni öğretmen ataması sürecini başlattığımızın müjdesini paylaşmak istiyorum. Milli Eğitim Bakanlığımız, atama takvimi ve diğer detaylarla ilgili kapsamlı bilgilendirmeyi önümüzdeki dönemde yapacak” ifadelerini kullandı.

Eğitim-İş: “Atama Sayısı Umut Sömürüsüne Dönüştü”

Atama kararına ilişkin ilk tepkilerden biri Eğitim-İş Sendikası’ndan geldi. Sendika, açıklanan 25 bin öğretmen atamasının gerçekte 15 bin olduğunu, çünkü 10 bin öğretmenin henüz fiilen göreve başlamayacağını belirtti. Açıklamada, “Öğretmen açığının 100 bine, atama bekleyenlerin ise 500 bine ulaştığı bir tabloda bu sayı yetersizdir ve umut sömürüsünden başka bir anlam taşımamaktadır” denildi.

Sendika ayrıca, atama sayısının eğitim sistemindeki devasa açığı kapatmaktan uzak olduğunu vurgulayarak, “Yetersiz atama, çocukların eğitim hakkına ve öğretmenlerin çalışma hakkına müdahaledir” açıklamasında bulundu.

Türk Eğitim-Sen: “25 Bin Atama, Sadece Açıkların Üstünü Örtmeye Yeter”

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan da konuyla ilgili yaptığı açıklamada, 78 ilde 86 bin ücretli öğretmen çalıştırıldığını ve 100 binin üzerinde norm açığı olduğunu hatırlatarak, “Bu koşullarda yapılacak 25 bin atama hangi yaraya merhem olacak? Bu sayı, emeklilikten kaynaklı boşlukları bile karşılamaya yetmeyecektir” dedi.

Geylan, hükümete çağrıda bulunarak, atama sayısının en azından ücretli öğretmen sayısı kadar yükseltilmesi gerektiğini belirtti.

Eğitim-Sen: “Sorunlara Kökten Çözüm Yok”

Eğitim-Sen Genel Başkanı Kemal Irmak ise, atama kararının eğitimin temel sorunlarına çözüm getirmekten uzak olduğunu ifade etti. Anka Haber Ajansı’na konuşan Irmak, “25 bin atamanın 10 bini akademiye ayrılmış durumda, geriye kalan 15 bin öğretmen mevcut açığı kapatmaya yetmez” dedi.

Irmak, eğitim politikalarında planlama eksikliğine dikkat çekerek, “Sadece Urfa’da 12 bin öğretmen açığı var. Proje okulları ve norm fazlası uygulamalarla birlikte kadrolar zaten sorunlu. Sorunları dert edinmeyen bir anlayışla eğitim yönetilemez” ifadelerini kullandı.