Barclays, müşterilerinin zor kazandıkları birikimlerini korumak amacıyla önemli bir uyarı yayımladı.
Bankacılık devi, tüm İngiltere müşterilerine yönelik bu uyarıda, sosyal medya üzerinden insanlara "her zaman şüpheci olun" çağrısında bulunarak dolandırıcılık girişimlerine karşı dikkatli olmaları gerektiğini hatırlattı.
gloucestershirelive'te yer alan habere göre Barclays, X platformunda paylaştığı güncellemeyle müşterilerini dolandırıcılara karşı uyardı. Banka, dolandırıcıların güvendikleri kişileri veya tanınmış şirketleri taklit ederek insanları para göndermeye ikna etmeye çalıştığını belirtti.
Barclays, beklenmedik para taleplerine karşı her zaman şüpheci olunması gerektiğinin altını çizerek müşterilerine bu tür taleplerle karşılaştıklarında acele etmemelerini tavsiye ediyor. Ödeme yapmadan önce, talebin gerçekliğini doğrulamak için doğrudan ve güvenilir bir kanaldan iletişime geçmenin önemine dikkat çekiyor.
Banka, özellikle mesaj, sohbet, e-posta veya telefon görüşmesi yoluyla gelen beklenmedik talepleri dikkatlice değerlendirmelerini de öneriyor.
Banka, web sitesinde müşterilerine yönelik önemli bir tavsiye de yayımladı:
"Beklenmedik bir çağrı alırsanız ve bunun gerçekten Barclays'tan gelip gelmediğinden emin değilseniz, aramayı hemen sonlandırın."
Barclays, böyle bir durumda, müşterilerine güvendikleri başka bir telefondan bankayı aramalarını veya dolandırıcıların hala hatta olup olmadığını kontrol etmek için bir arkadaşlarını aramalarını öneriyor. Bu önlemler, dolandırıcılığa karşı korunmak ve mali güvenliği sağlamak adına atılacak önemli adımlardır.