Bilindiği üzere uçak kabinleri soğuk oluyor fakat bunun uçuş görevlilerine göre önemli bir nedeni var. Uluslararası kabin ekibinin kıdemli üyesi Jay Robert, kabin sıcaklığının ardındaki şaşırtıcı derecede karmaşık nedeni ve havada soğuk olmanın aslında neden faydalı bir şey olduğunu paylaştı.
Jay Robert verdiği, röportajda, uçağın kapıya geldiğinde harici bir klima sistemi kullanılarak soğutuluyor. Çünkü uçuşa geçen uçak motorların sağladığı motorların iç soğutma sistemine güveniyor.
Ana termosttan pilotlar sorumluyken, uçuş görevlileri ise kabin kontrol sistemi aracılığıyla sadece küçük ayarlamalar yapabiliyorlar. Ancak bunun için de çok önemli bir kokpite çağrı yapmaları gerekiyor. Uçuş Görevlileri Derneği Sözcüsü Taylor Garland, uçak kabinlerinin sıcaklık kontrolü için bölgelere ayrıldığını söyledi.
Fakat, Taylor Garland, bu sistemin ise kusurlu bir bilim olduğunu da ekledi. Bunu ise şöyle açıklıyor:
"Eğer bir bölge büyükse ve sıcaklık sensörü bir ısı kaynağının yakınındaysa sistem kabini olduğundan daha sıcak olduğunu düşünecektir."
Garland, sıcaklığın 24 dereceyi aşması durumunda yolcuların bayılma olasılığının daha yüksek olduğunu belirtti. Daha soğuk hava ise, kabinin kuru ve basınçlı ortamının, susuzluğa ve baş dönmesine neden olabilen etkilerini dengelemeye yardımcı olduğunu aktardı.
Uçaklardaki serin havanın üçüncü ve son faydasının ise az bilinen bir bilimsel faydasını da ekledi. Kabin hoş kokuyor! Çünkü sıcak havanın daha kötü koktuğunu bundan dolayı ise molekülleri harekete geçirdiğini bundan dolayı ise hoş olmayan bir kokunun oluştuğunu söyledi.