Kalkış ve iniş sırasında, uçuş görevlileri, daha güvenli ve hazırlıklı bir pozisyon almak için ellerinin üzerine oturabilir. Bu davranış, ani türbülans veya sert bir iniş durumunda öne doğru savrulma olasılığını azaltır. Aynı zamanda dengeyi ve beklenmedik durumlar için hazırlıklı olmayı sağlar.
Ellerin üzerine oturmak rastgele bir alışkanlık değil, bir güvenlik protokolünün parçasıdır. Uçuş görevlileri, acil durumlar sırasında ‘brace’ adı verilen bir pozisyonu korumak üzere eğitilirler; bu da yaralanma riskini en aza indirecek şekilde vücudu konumlandırmayı içerir. Ellerinin üzerine oturarak, kendilerini hızlıca destekleyebilir veya ani hareketlere hızlı bir şekilde tepki verebilirler. Bu uygulama:
Dengeyi korumaya yardımcı olur,
İstem dışı hareketleri engeller,
Görevlilerin uyanık ve hazırlıklı kalmasını sağlar.
Havacılık uzmanları, kalkış ve inişin bir uçuşun en kritik anları olduğunu ve kazaların çoğunun istatistiksel olarak bu aşamalarda meydana geldiğini vurguluyor. Bu nedenle, uçuş görevlilerinin en üst düzeyde hazırlıklı olmaları gerekir.
Bu, dünya çapında birçok havayolu şirketinin benzer uygulamaları benimsemesine neden olur ve personelin acil durumlarda hızla hareket etmesini sağlar. ABD'den bir havacılık güvenliği uzmanına göre, "Uçuş görevlilerinin güvenli bir duruş sergilemeleri, kendi güvenliklerini sağlamanın yanı sıra yolculara daha etkili şekilde yardım edebilmelerini sağlar."
Fiziksel faydalarının yanı sıra, ellerinin üzerine oturmak psikolojik olarak da yarar sağlar. Odaklanmış bir duruş sergileyerek, uçuş görevlileri daha dikkatli kalır ve dikkatin dağılması olasılığı azalır.
Bu duruş, yolcuların acil durumlarda kendilerini hazırlamaları için önerilen brace pozisyonuna benzer şekilde, beklenmedik durumlara etkili şekilde hazırlıklı olma adına bir ön hazırlık görevi görür. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ve diğer düzenleyici kuruluşlar, mürettebat ve yolcuların güvenliğini sağlamak için hava yollarının takip ettiği yönergeler belirler.