Salı gecesi iflas haberlerinin duyulmasının ardından Spirit’in hisseleri yalnızca birkaç saniye içinde yüzde 45 değer kaybederek yüz milyonlarca dolarlık piyasa değerini sildi. Çarşamba sabahı itibarıyla ise hisseler yüzde 70 oranında düşüşe geçti.
3 MİLYAR DOLAR BORCU VAR
Florida merkezli Spirit Airlines, önemli alacaklılarından destek almak amacıyla borç sahipleriyle bir yeniden yapılandırma planı üzerinde son görüşmelerini gerçekleştiriyor. Şirketin 3 milyar dolardan fazla borcu bulunuyor. Wall Street Journal’ın bildirdiğine göre, Spirit’in iflas başvurusu önümüzdeki birkaç hafta içinde yapılabilir.
Spirit'in bu yıl büyüme planlarını sınırladığı, personelini geçici olarak işten çıkardığı ve 23 uçağını satışa çıkardığı biliniyor. Şirketin borçlarını hafifletme amacıyla "Chapter 11" olarak bilinen bir iflas başvurusunda bulunması bekleniyor.
Bu başvuru, şirketin faaliyetlerine devam ederken borç yapılandırması yapmasına olanak sağlıyor ancak rota ve personel sayısında önemli kesintilere yol açabilir. Mali sıkıntılardan çıkış planları başarısız olursa, Spirit Airlines’ın tamamen kapanma riskiyle karşı karşıya kalabileceği öngörülüyor.
BORÇLARI 1 YIL İÇİNDE ÖDEMEK ZORUNDA
Şirket, pandemi sonrası seyahat talebine rağmen zarar etmeye devam ediyor. 3,3 milyar dolarlık büyük borcunun bir kısmı kısa sürede ödenmesi gereken vadeye sahip. Özellikle 1,1 milyar dolardan fazla teminatlı borç, bir yıl içinde ödenmek zorunda.
Spirit, maliyetleri azaltma ve mali yapısını güçlendirme çabaları kapsamında, Ocak ayında 330 pilotunu geçici olarak işten çıkaracağını duyurdu. Son altı çeyrek dönemin beşinde kâr bildiremeyen şirket, artan borç yüküyle başa çıkma konusunda ciddi zorluklarla karşı karşıya. Pandemi döneminden bu yana gelirlerinde sürekli bir düşüş yaşayan Spirit, yıllık bazda kârlı bir dönem geçiremedi.
2022 yılında Frontier Airlines ile birleşme planları yapan Spirit, sonrasında JetBlue'nun daha yüksek teklif sunmasıyla yönünü değiştirdi. Ancak Adalet Bakanlığı, bu birleşmenin rekabete aykırı olacağı gerekçesiyle karşı çıktı ve bir yargıç da bu yönde karar verdi.
Bu durum üzerine JetBlue birleşmeden çekildi. Frontier ile yeniden birleşme görüşmeleri başlatan Spirit, ekim ayında Frontier'in görüşmeleri durdurmasıyla yeniden büyük bir krizle karşılaştı.
Spirit Airlines’ın hisseleri, yıl başından bu yana yüzde 86’dan fazla değer kaybetmiş durumda.