ABD'li ilkokul öğretmeni Kayleigh Sloan, ilk ve ikinci sınıf öğrencilerine "Bir fıstık ezmesi ve reçel sandviçi nasıl yapılır?" konulu bir yazı ödevi vermişti. Ancak öğrencilerin yazılarında önemli detaylar eksikti. Bunu onlara göstermek için oldukça sıra dışı bir yönteme başvurarak öğrencilerin yazdığı tarifleri bire bir uyguladı:
- Bir öğrenci sadece "Ekmek al, fıstık ezmesi ve reçel al" diye yazınca Sloan, "Peki, yaptım mı sandviçi?" diye sordu. Sınıftan hep bir ağızdan "Hayır!" sesleri yükseldi.
- Başka bir öğrenci "Ekmeği düz koy" yazmıştı. Sloan, ekmeği masaya bastırarak ezdi ve "Tamam, düz oldu sanırım" dedi.
Sonrasında işler iyice çığrından çıktı... - "Reçeli sür" yazan bir öğrenciye dayanarak Sloan, elini doğrudan reçel kavanozuna daldırıp ekmeğin paketinin üstüne sürmeye başladı. Aynı işlemi fıstık ezmesiyle de yapınca sınıfta kahkahalar ve çığlıklar birbirine karıştı.
Sloan, bir öğrencinin yazdığı "Fıstık ezmesini sür" cümlesini de kelimesi kelimesine yorumlayarak fıstık ezmesini doğrudan kollarına sürerek devam etti. "Oldu mu şimdi, bitirdim mi?" diye sorunca öğrenciler hep bir azğıdan "Hayır, yanlış yapıyorsun!" diye uyardı.
ANLATARAK DEĞİL YAŞATARAK ÖĞRETTİ
Genç öğretmen, öğrencilerine dönüp şu dersi verdi:
"İşte bu yüzden yazarken detay vermek çok önemli. Kimse bir tabaktan, bıçaktan ya da nasıl süreceğinden bahsetmedi. Ben de tam olarak yazdığınız gibi yaptım..."
Sloan'ın bu etkileyici dersi sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. TikTok'ta paylaştığı video, kısa sürede 53 milyonun üzerinde görüntülenmeye ulaştı: "kelimeler düşündüğümüzden çok daha güçlü. Ne demek istediğimiz doğru anlatmazsak, karşımızdaki bizi tamamen yanlış anlayabilir."