TÜFE’de 2018 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre %0,73, bir önceki yılın Aralık ayına göre %1,76, bir önceki yılın aynı ayına göre %10,26 ve on iki aylık ortalamalara göre %11,23 artış gerçekleşti.

AYLIK EN YÜKSEK ARTIŞ %2,57 İLE SAĞLIK GRUBUNDA OLDU


Ana harcama grupları itibariyle 2018 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan, gıda ve alkolsüz içeceklerde %2,24, eğlence ve kültürde %1,89, ev eşyasında %1,23 ve lokanta ve otellerde %0,95 artış gerçekleşti.

5martgraf

AYLIK DÜŞÜŞ GÖSTEREN TEK GRUP %4,09 İLE GİYİM VE AYAKKABI OLDU

Ana harcama grupları itibariyle 2018 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan sadece giyim ve ayakkabı grubunda %4,09 oranında düşüş gerçekleşti.

27759_img_1_12_05-03-2018-513299177

YILLIK EN FAZLA ARTIŞ %15,66 İLE EV EŞYASI GRUBUNDA GERÇEKLEŞTİ


TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre ulaştırma %13,19, giyim ve ayakkabı %11,77, lokanta ve oteller %11,53 ve eğitim %10,88 ile artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

27759_img_3_12_05-03-20181134973363

AYLIK EN YÜKSEK ARTIŞ %1,12 İLE TR83 (Samsun, Tokat, Çorum, Amasya)’DA OLDU


İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış %2,57 ile TR62 (Adana, Mersin) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %11,55 ile TR31 (İzmir) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %12,73 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis) bölgesinde gerçekleşti.

Şubat 2018’de endekste kapsanan 407 maddeden; 32 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 269 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 106 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.