1984 yılında kurulan Panda, Türkiye'nin ilk paketlenmiş dondurma üreticisi olmasının yanı sıra, kurulduğu yıllarda yaptığı günlük 1 tonluk üretim ile bu alanda ülkenin lider dondurma markası haline dönüşmüştü. 

Türkiye pazarındaki başarısının ardından Arnavutluk, Bosna, Makedonya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Irak gibi ülkelerde de önemli satış rakamlarına ulaşan dondurma markası, 2010'lu yıllara kadar sektöründe lider olmuş ve Türkiye'nin dört bir yanındaki marketlerde boy göstermişti. 

Ancak dondurma sektöründeki potansiyeli gören uluslararası şirketlerin Türkiye'ye yönelik girişimleri, Panda'nın pazar payında radikal bir düşüşe neden oldu. 

ÜRETİM KAPASİTESİNİ YARI ORANINDA DÜŞÜRDÜ 

Hem Türkiye'de yeni firmaların yükselmesi hem de dünyanın dev dondurma markalarının ülkemizdeki yatırımlarını artırması, Panda'nın dondurma satışlarındaki pazar payını ilk aşamada yüzde 10'un daha sonrasında ise yüzde 5'in altına çekti. 

Bu durum karşısında dondurma üretim kapasitesini yarı oranında düşürmek zorunda kalan Panda, çözüm amacıyla attığı adımlarda beklediği başarıyı yakalayamadı. 



PANDA DONDURMA MARKETLERDEN NEDEN ÇEKİLDİ?

Türkiye pazarını eline geçiren dondurma firmaları, çok sayıda marketle anlaşmaya vararak yalnızca kendi markalarını satmaları karşılığında ücretsiz dondurma dolabı, şemsiyeler, sandalyeler ve yüksek kar payları teklifinde bulundu. Marketler ve süpermarketlerin bu cazip teklifleri kabul etmesi, Panda'nın marketlerden tek tek kaldırılmasına neden oldu. 

Girdiği ticaret savaşını kazanamayan firma, ilk aşamada Türkiye geneline yaptığı dağıtım işlemlerini durdurarak yalnızca Marmara Bölgesi'ndeki şehirlerde satış başarısı kazanmayı hedefledi. Bugünlerde birçok insan Panda dondurmalarının üretiminin tamamen durdurulduğunu düşünse de, firma eski pazar payının oldukça altında bir kapasite ile üretim yapmaya devam ediyor.