KYK yurt başvuruları başladı, üniversiteye kayıt yaptıracak olan ve barınacak yer sıkıntı çeken öğrenciler başvuruları takip etmeye başladı. KYK yurtlarına başvurular e-Devlet sistemi üzerinden yapılacak ve elektronik kayıtlar sona erdiği andan itibaren başka bir başvuru imkanı tanınmayacak. 4 Ağustos Pazartesi günü başlayan KYK yurt başvuruları 20 Ağustos gece yarısına kadar devam edecek. Başvurular e-devlet sistemi üzerinden yapılacak sonuçlar ise Yurtkur’un internet sitesi üzerinden yayınlanacak.

BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

2017-2018 öğretim dönemi için, 30 Haziran 2017 tarihinden sonra bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran/yaptıracak yatay/dikey geçiş öğrencileri, ek kontenjanla yerleşecek öğrenciler, özel yetenek sınavı ile yerleşecek öğrenciler, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, ülkemize kendi imkânları ile gelen yabancı uyruklu öğrencilerin yurt başvuruları ileri ki bir tarihte alınacak. Başvuru detaylarına http://yurtkur.gsb.gov.tr/ adresinden ulaşılabilecek.

E-DEVLET KYK BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYIN

YANLIŞ BEYAN VERENİN İŞLEMİ İPTAL EDİLECEK

KYK başvuruları titizlikle inceleyecek, yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde araştırılacak. KYK bünyesindeki yurtlarda kalmak için ara sınıf öğrencileri de başvurabilecek. 30 Haziran 2017 tarihinden önce herhangi bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran öğrenciler de (ön lisans, lisans) ara sınıf olarak 14-20 Ağustos tarihleri arasında yurt başvuru işlemlerini yapabilecek.

E-DEVLET ŞİFRESİ ŞART

Başvurular e-devlet üzerinden alınacağı için e-devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-devlet şifresi almaları veya diğer e-devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekiyor.

Özel ve öncelikli durumu olduğunu beyan eden öğrenciler, yurt barınma hakkı kazandıktan sonra ilgili belgeyi yurt müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor. İlgili belgenin ibraz edilmemesi durumunda öğrencinin yurt hakkı geçersiz sayılacak.

BAŞVURU YAPILIRKEN BİLGİ GÜNCELLİĞİNE DİKKAT

Yurt başvuruları e-devlet’te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin e-devlet’teki bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması önem taşıyor.

Öğrencilerin başvuru sırasında herhangi bir sorun yaşamaması için öncelikle e-devlet’e girerek okul/bölüm bilgilerini kontrol etmeleri, bilgilerinde hata olan öğrencilerin üniversitenin öğrenci işleriyle görüşmeleri gerekiyor. Bilgilerinde yanlışlık olmayan öğrenciler ise başvurularını doğrudan gerçekleştirebilecek.

Hatalı ya da eksik öğrenim bilgisiyle yurt başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak.