Bilimi seven ve sorgulayan nesiller yetiştirmek için amacıyla yola çıkılan Bilim Kuşağı Atölyeleri projesinde, 3 yılda 8-13 yaş arasındaki 750 bin çocuğun bilim ile tanışması hedefleniyor. 

TEKNOLOJİK ilerleme eğitim hayatını da kökten değiştirmeye hazırlanıyor. Öğrenim süreci geleneksel metodları ve sınıfları aşmaya başladıkça öğrencilere çağın gerekliliklerine uygun bir okul hayatı sunabilmek için sosyal sorumluluk projeleri çoğalıyor. Bilimi seven, keşfeden, merak eden ve sorgulayan nesiller yetiştirilmesi amacıyla hayata geçirilen ‘Bilim Kuşağı Atölyeleri’ projesi, bu alandaki en son örnek oldu.

Çocukların deneyler yaparak temel bilimsel kavramlarla tanışmalarını; bilim ve teknolojiye duydukları ilgiyi ve merak duygularını artırmayı amaçlayan proje ile 3 yılda 8-13 yaş arası 750 bin çocuğa ulaşılması planlanıyor. Böylece Türkiye’nin geleceğini tasarlayacak çocuklara, eğitim hayatlarının ilk yıllarında bilim sevgisi aşılanacak. Bilim Kuşağı Atölyeleri projesi ilk olarak Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen bölgedeki çocuklara yönelik olarak hayata geçirildi.

750 BİN ÇOCUĞA ULAŞACAK

Deprem bölgesi ile diğer illerdeki ilk ve ortaöğretim seviyesindeki dezavantajlı devlet okullarını kapsayan projede 6 Mayıs-27 Aralık 2023 tarihleri arasında 52 atölye gerçekleştirildi. 52 atölye ile deprem bölgesinden 1.402 çocuğa ulaşıldı ve 154 okula bilim seti gönderimi yapıldı. Okullarda gerçekleştirilen atölyelerle kademeli olarak 85 bin 902 çocuğa ulaşılmasıyla 2023 yılında toplam 87 bin 304 çocuk, bilim ile buluştu. ‘Bilim Kuşağı Atölyeleri’ projesi bu yıl da çocukların erken yaşta bilimsel düşünceyle tanışmasına katkı sağlıyor. Yılın ilk atölyes 13-14 Ocak tarihlerinde Adana ve Hatay’da gerçekleştirilirken projeye Adıyaman, İskenderun ve diğer illerle devam edilecek.

Eğitime yatırımda son sıralardayız

TÜRKİYE, eğitime yatırım konusunda Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ülkeleri arasında son sıralara geriledi. OECD’n in raporuna göre Türkiye, öğrenci başına yıllık harcamada 36 ülke arasında 34’üncü sırada yer aldı. OECD ülkeleri öğrenci başına ortalama 11 bin 990 dolar harcama yapıyor. Türkiye’de ise öğrenci başına harcama 5 bin 743 dolarda kaldı. Türkiye’de öğrenci başına harcama, milli gelirin yüzde 5.2’sine denk geliyor.

Öğrenciler uygulamalı eğitimi tercih ediyor

BİR yandan öğrenme süreci sınıfların ötesine taşınırken, bir diğer yandan da eğitimde projenin, deneyin önemi artıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortaokul öğrencilerine yönelik araştırmasının sonuçlarına göre eğitim-öğrenim sürecinde daha fazla uygulamalı çalışma isteniyor. Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 85’i, alan derslerinde daha fazla proje ve uygulama çalışması yapmak istediklerini belirtti. Öğrencilerin daha çok uygulamalı eğitim talebinin karşılanabilmesi için eğitim öğretim müfredatının da çağın gerekliliklerine göre revize edilmesi gerektiği belirtiliyor.